Diskuze a otázky - BUDHISMUS

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 25. 10. 2006, 16:03:00 |

Budhismus je jediné náboženství které dává smysl. Snažíte si nějak zlepšit svoji karmu? a proč vůbec věříte? pište názory..

reagovat

souhlasíte?

V anketě hlasovalo celkem 68 uživatelů

V diskuzi je 1005 příspěvků a shlédlo ji 6315 uživatelů .

předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:11:04

Honzin77
Já taky nejsem teolog, ale Bibli je dobré filtrovat. Hodně lidí třeba neví, že Nezabiješ se nevztahuje jenom na lidi, ale i na ostatní živé bytosti - ideálně na všechny i na rostliny. Takže i vegani si plní negativně karmu - minimálně však. Dal bych ruku do ohně za to, že Ježíš poté co došel stavu Boha se nikdy masa nedotknul. !27!

aicha3

aicha3 | 21. 12. 2007, 15:10:57 | více příspěvků | napsat uživateli

buddhismus je nabozenstvi!499! ja myslela ze to je jedna z cest

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:09:43

Jsem někde četl, že čínský Karmapa (ten, kterého my neuznáváme) prohlásil, že kdo žere maso není boddhisattva. Naštěstí ho neuznáváme !1!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:09:32

Diskuse už tu dostává nějakej rozměr a názory stojí za to číst !543!

Honzin77

Honzin77 | 21. 12. 2007, 15:08:45 | více příspěvků | napsat uživateli

agentw4b: Co se na Buddhove uceni vylepsovalo? Povidej !2!

amores-perros

amores-perros | 21. 12. 2007, 15:06:48 | více příspěvků | napsat uživateli

!1350! ...autobusacko tak sem se dlouho nezasmal.... z tveho budhistickeho hlediska... !1355!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:05:50

Honzin77 Já myslím, že ti chybí praktická zkušenost z buddhismu. Z buddhismu si bereš jen metody disciplíny, ale uniká ti strana 2 a strana 3.....
Taky se ten buddhismus nějak vyvíjel, metody se vylepšovaly...

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:05:18

Tady na chetu mě chtěl nabalit nějakej chlápek, co byl na sado maso, ale já jsem ho raději odmítla. Z buddhistického hlediska s takovým chodit nemůžu, hlavně kvůli tomu, jakej takoví lidé provozují sex. Vyžadují, aby je partner bil, ale když je začneme bít, tak začneme ubližovat sobě, ikdyž tomu druhému děláme dobře. A stejnak takovej sex považuji za materialistickej, kterej zase přináší bolest. Takže výledek nedělete to.

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:05:05

agilos: Jo s tím souhlasím a proto je DC (Diamantová cesta) taková jaká je - nejdřív "zabít" tu relativní mysl a pak teprve řešit to maso a tu práci s těma energiema !5!

Honzin77

Honzin77 | 21. 12. 2007, 15:03:55 | více příspěvků | napsat uživateli

agilos: nejsem teolog, ale nekteri jeho ucednici byli rybari a on proti tomu nikdy nic nenamital, mezi lidi delil ryby...v jeho vegetarianstvi moc neverim. Ze Bddha maso nejedl, s tim pocitam !2!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:02:19

Honzin77
Nikdo z velkých mistrů by se k zabíjení neuchýlil, Ježíš byl jeden z největších, myslim, že tady nepůjde o vege propagandu, spíš jde o duchovní rozměr.

knezda
Ano, rozumim. Tady ve fyz. světě jsou naše nejdůležitější smysly otupeny. Reaktivní mysl brání v rozpoznání jemnějších energií a bohužel živí ty hrubé, proto je tak těžké je rozpoznat. Prakticky jedinný možný způsob "zabití" reaktivní mysli je meditace. !12!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 15:00:30

agentw4b: To sice jo, ale stejně mám furt blbej pocit že jsme šli zbytečně nějakou zacházkou !2! No hlavně že jsme nezabloudili !543!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:59:18

Omlouvat se nemusíš, Já jsem přece s váma šel dobrovolně.

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:56:02

agentw4b: Aj tak to se moc omlouvám - cítím na tom svůj podíl viny za to jak jsem vás tam s Romanem protáhl po venku - ale konec konců - procházka to byla příjemná - až na tu zimu !2!

Agilos & Honzin77: Ježíš mohl jíst maso - on byl syn boží a jemu to mohlo bejt jedno nějaký energie !811!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:54:08

agilos: Vpodstatě máš pravdu - když už si teda chceme "hrát" na existenci těch energií (čímž nepopírám že jsou!) - ale osobně nepoznám rozdíl v těch energiích a nejsem schopnej vnímat jejich vliv !1!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:53:41

Kněžda: Jinak ta ztráta svetru v Budapešti a trajdání po parku špatně oblečený se projevilo... Hned jak jsem přijel do Brna složil mě nějaký virus . Už týden ležím v posteli a piju čajíček !1!

Honzin77

Honzin77 | 21. 12. 2007, 14:52:26 | více příspěvků | napsat uživateli

agilos: No Buddha patrne jo, ale s tim Jezisem je to podle mne jen vegetarianska propaganda....!27!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:50:49

Vegetariánství je důležité v tom, že vás více odpoutá od hrubých energií, proto byli takový mistři jako Ježíš nebo Buddha vegetariány. Když jste vegetariáni, tak odmítáte jakékoliv zabíjení. Zabíjení, strach, negativní myšlení, tyto všechny formy negativní energie brání ve výstupu výše. !27!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:50:43

eva-autobusacka: Ono s tím sexem - když je zcela dobrovolnej za souhlasu obou stran, tak je to fakt příjemná věc! Ale každej s tím má jinou zkušenost a ne pro každýho to je příjemný !5! Každej ať dělá jen to, co opravdu chce !5!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:48:58

agent: to necituji ničí slova, jenom svoje

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:47:32

eva-autobusacka nevím jestli tvé názory na sex korespondují s učením Oleho Nydahla !5!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:47:21

agentw4b: To vím až moc dobře no !2! Ale de facto s tím souhlasím, protože Diamantová cesta v tý podobě v jaký jí tu máme je podle mě opravdu tou nejrychlejší cestou pro lidi na západě !5! Ale obecně bych neřekl že to tak platí - osvícení je jak vrcholek hory a každej je někde jinde na tý hoře (jiný místo, jiná výška) a v tu chvíli je pro něj "lepší a rychlejší" jiná metoda. Asi tak bych to řekl !543!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:44:14

knezda ale přece moc dobře víš, že větu Diamantová cesta je nejrychlejší cesta slyšíš téměř na každé přednášce cestujícího učitele.!5!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:40:53

agentw4b: Zdravím a skládám poklonu za poslední příspěvek v diskusi - myslím že jsi to docela dobře vystihl !543! Proč řešit něco jako "mystické výšiny" když jsme sami furt dole a plácáme se ve svejch problémech?! A hodnocení lepší a horší bych si odpustil, protože to nejsme schopný objektivně zhodnotit a dělení cest na "rychlejší" a "pomalejší" je taky dle mě blbost - opět to nedokážeme objektivně zhodnotit !5!

Honzin77

Honzin77 | 21. 12. 2007, 14:38:55 | více příspěvků | napsat uživateli

agent: dekuju nacelniku, ze si se mne zastal...ze bychom se poprve na necem shodli? To bude tim Slunovratem !2!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:37:46

eva-autobusacka: Pak je otázka, jestli to doopravdy "ničí karmu" když to druhýmu dělá dobře a je to pro něj dobrý - protože je rozdíl mezi tím když něco druhýmu "dělá dobře" a "je to pro něj dobrý" - protože to se nedá objektivně posoudit !5!

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:35:51

Za tohle co teď napíšu mě asi moc kolegové v BDc nepochválí, ale budiž:
Honzin77 má v některých věcech pravdu. Pokud nejste ohledně buddhismu omezeni jen literaturou BDC od Oleho Nydahla, tak to opravdu vypadá jinak.

Mě osobně se zdá, že Ole se prostě rozhodl neřešit mystické výšiny, kam běžný smrtelník nemůže dohlédnout, ale snaží se vyřešit aktuální osobní život žáků teď hned.
Pokud jde o Osvobození učí svoji "zkratku" Phowa v okamžiku smrti. Já jen doufám, že až umřu, tak to bude opravdu fungovat :-)
Centra BDC plní nejen funkci "kostelní", ale je to spíše něco jako čajovna, hospoda, tělocvična, studovna v jednom....Prostě místo k setkávání lidí. I kdyby to nebyl ten správný buddhismus, tak Vám zaručuju, že nudit se tam rozhodně nebudete.

Taky se nebudu pouštět do spekulací která cesta je rychlejší a která pomalejší, to nechávám těm, které to baví.

Myslím, že cílem Oleho aktivit je aby žáci dožili negativní karmu a vytvořili předpoklady pro karmu pozitivní a vytvořit pozdějšímu snažení pevné základy. Je to jiný přístup než naprosté odříkání, ale v podstatě je to správně. Je to zdravější.

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:33:41

Knezda: Je špatné dělat něco, co dělá druhému dobře, ale přitom si člověk ničí tu svoji karmu???

uživatel eliminován | 21. 12. 2007, 14:33:00

Honzin77: K otázce jedení nebo nejedení masa se už nebudu dál moc vyjadřovat - už jsem svý řekl - každej budem mít pocit dál, že máme pravdu a že ten druhej to jen není s to pochopit !2! Ale já vidím velkej rozdíl v tom jestli zvíře zabiješ nebo "jen" jíš jeho maso !543! Ale díky za tvůj názor !5!

Honzin77

Honzin77 | 21. 12. 2007, 14:31:03 | více příspěvků | napsat uživateli

Proste podle mne k Nibbane pres maso cesta nevede !12!

předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

budhismusnázorkarmanáboženstvísmysl

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑