Diskuze a otázky - Bratři Mašínové

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 12:22:35 |

Zajímal by mě Váš názor na momentálně opět aktuální téma bratří Mašínů a jejich tzv.odbojové skupiny.Souhlasíte s premiérem Topolánkem a jeho záměrem udělit Josefu Mašínovi tolik probírané vyznamenání?

reagovat

Bratři Mašínové podle mě jsou:

V anketě hlasovalo celkem 26 uživatelů

V diskuzi je 105 příspěvků a shlédlo ji 877 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Grew_C_Z

Grew_C_Z | 5. 03. 2008, 21:57:16 | více příspěvků | napsat uživateli

1) chteli pomoc hlavne sami sobe a ne bojovat proti komunismu, pro lidi v cssr neudelali nic
2) podriznout svazaneho a omraceneho straznika (ne StBaka, ale obycejneho straznika) je humus
3) prepadnout prevoz penez s tim, ze je to odboj a zabit pri tom pokladnika taky nejni hrdinstvi
4) vystrelik oko dobrovolnemu hasici se mi taky nezda moc hrdinske

kdyby jejich otec za ww2 zabil ceskeho straznika nebo pokladnika, ucitele, urednika, (dyt jsou to tale prisluhovaci rezimu a statni zamestnaci) take by to asi nebylo povazvano za hrdinstvi!31!

uživatel eliminován | 1. 03. 2008, 12:45:57

Jde spíš o to že jako krysa podříznul pepik svazanyho neozbrojenyho.Proti tomu co udělali nemam nic ale tohle je amorální

Petr186

Petr186 | 1. 03. 2008, 09:54:23 | více příspěvků | napsat uživateli

V 50. letech bylo zabito víc komunistů, proč tedy nejsou rehabilitováni ti, kteří je zabili, odškodněni a třeba i vyznamenáni im memoriam. Na jejich zabavených majetcích dosud sedí bývalí estébáci a bolševici.
A ještě nakonec, proč sedí Kájínek, který zabil (údajně) dva mafiány, měl by být snad odměněn, ne?

uživatel eliminován | 29. 02. 2008, 22:28:12

ukuzi Rusáci jsou s komunismem "srovnaní" ještě mín


Pigggsty já to říkám furt. zabíjet se nesmí ani ve válce !1347!

uživatel eliminován | 29. 02. 2008, 17:54:50

ukuzi: nebyli tři, bylo jich šest, z nichž jednoho svázali a poté pořezali - to je zrůdná, odporná vražda, které se může dopustit pouze primitivní, ubohý člověk. Může nenávidět cokoli, ale převe kvůli toho nezabiju! A když něčeho chci docílit, tak přece ne tak zrůdným zabíjením!!!

ukuzi

ukuzi | 29. 02. 2008, 17:15:26 | více příspěvků | napsat uživateli

Ano, souhlasím s premiérem. Uznávám, že jde o opravdu ožehavou věc, na kterou jistě nelze pohlížet černobíle.
Ale pokud se nadneseme nad naši historickou zkušenost a zamyslíme se nad tím, že komunismus byl stejně zločinným (ba zrůdnějším) režimem jako nacismus, nevidím důvod, proč nevyznamenat lidi, kteří zabili 3 komunismu oddané občany spadající pod výkonnou moc. jelikož však nešlo o okupanty (němce), ale o nás samotné (čechy) jde o něco jiného, než o hrdinský čin? Pořád si myslím, že češi nejsou s komunismem úplně vyrovnáni a snaží se ho zlehčovat.Proč?Protože v tomto systému prožili (popř. jejich blízcí) mnohdy větší část svého života, přece ji nechtějí degradovat politikou.

uživatel eliminován | 29. 02. 2008, 17:06:05

Byla to zaprvé od nich nezodpovědnost (a nejen od nich, ale od všech emigrantů) vůči přátel, rodiny a blízkým, protože na jejich útěk doplatili hlavně oni, museli na spoustu výslechů a byli pod neustálým dohledem. Utéct není hrdinství, tak jak hrdinové? A jak může někdo ocenit vraha? Pan Topolánek čím dál tím víc perlí, opravdu. Měl by už ho někdo kopnout doprdele.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 16:04:59

Navrhuji, aby jsme se vsichni spolecne sjednotili v názoru, ze ....
bojovat proti komunismu (pripadne nacismu, nebo jakemukoliv jinemu zlu) rozhodně ano,
ale bez násilí.
protože násilí není správné. a takhle slušní a mravni lidé prostě nebojují.

prema_van_smuuf

prema_van_smuuf | 28. 02. 2008, 15:25:55 | více příspěvků | napsat uživateli

Nevím jestli přímo vyznamenání.. ale rozhodně nemám nic proti tomu co udělali.. Souhlasím s tím..

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 15:20:47

Už jsem o tom mockrát přemýšlel, ale fakt nevim. Asi se nedokážu vžít do tehdejší doby.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 15:12:17

Reditel_zemekoule medaile se dávají jenom těm, kteří bojovali na naší straně

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:49:54

Vendidlo Není za co... myslím si,že Mašínové sice hezky mluví o boji proti tehdejšímu režimu,ale to měli zastřelit nějakého komunistického bosse a né chudáka který si potřeboval vydělat na chleba...myslím si,že těmahle blbostma spíše komunistům co se týká propagandy pomohli než ublížili...

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:44:36

Každopádně jsem rád,že lidé umí mluvit o jiných tématech než o těch,kterými se zdejší diskuze jen hemží!1!

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 28. 02. 2008, 14:44:31 | více příspěvků | napsat uživateli

!876! taky by mě zajímalo, kdyby chtěl někdo zdrhnou třeba na Kubu, a takhle se tam prostřílel, jestli by ste mu tu medaili taky dali !876!

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:43:06

rinope.rinope: Dík

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:41:30

ugly:Co má pravopis společnýho s humanismem?

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:41:15

VENDIDLO jde ti o princip, hodís sem clanek, kterej má ten tvuj princip dolozit ... a nakonec z tebou jmenovanych hrdinů udelas nezodpovědné lidi srovnatelne s tema, ktere tu odsuzujes. !1!

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 28. 02. 2008, 14:40:51 | více příspěvků | napsat uživateli

!876!jenže mezi obětmi nebyli jen vojáci,nebo policajti........ např. ten účetní, co vezl peníze na výplaty......... jsou to prostý vrazi a zloději..........

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:40:48

Za prvé atentát na heyndricha byla vyloženě politická akce ,a Gabčík s Kubišem když po seskočení v protektorátu zjistili,že ten atentát může způsobit hodně škody tak poslali depeši do Londýna,ale rozkaz nebyl změněn...hned,jak začly popravy tak dokonce šli za Opálkou ,aby mohli jít do parku na Karláku napsat dopis,že oni jsou strůjci atentatu a zastřelit se někde na lavičce,aby to skončilo...,ale ten jim nařídil to nedělat,protože by to stejně nepomohlo...A až od roku 1942 byla naše vláda v Londýně pořádně uznána a také naše předválečné hranice...Za druhé jejich Otec nebyl magor ... oproti jeho synům spíše si myslím,že jeho synové chtěli vystoupit z jeho stínu...

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:39:21

vendidlo: když už seš takovej humanista tak se nauč pravopis:-DDD

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:38:55

zajimavy je, ze je plno lidi odsuzuje, dokonce myslim, ze je na ne stale platny zatykac, ale chlapikama od stb nikdo neopovrhuje a ty vrazdili nevinny lidi. Jinak osobne s jejich cinem souhlasim. My prarodice s nima chodili do skoly a potom co jsem to slysel z jineho nez medialniho uhlu s nimi mohu jen souhlasit....

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:31:39

seashepherd.: Jo,v tom máš pravdu.V tom článku odkud jsem to stáhnul se mluvilo čistě o Mašínech.Spíš mi šlo o princip.Gabčík s Kubišem skutečně zabily tyrana,Mašínové zabily obyčejný lidi.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:31:06

Taky bych se prostřílel.........Ale medaili bych jim za to nedával.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:27:05

VENDIDLO bod 2 se skvěle hodí na tvoje oblíbence Gabčíka atd.
nevadí ti to? !1365!

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:21:36

Vypůjčím si text z jednoho,mě velmi blízkého weby,který plně vyjadřuje můj názor na danou problematiku:

1) Jednak ze zásady neuznávám diverzní a záškodnické útoky na civilisty, když lze snadno najít spoustu cílů vojenských nebo cílů představujících politickou moc. A takových se dalo snadno najít v tehdejším Československu požehnaně.

2) Účinnost tzv. odbojové činnosti jejich skupiny mi připadá mizivá a naprosto zanedbatelná ve srovnání s propagandistickým klackem, který svými brutálními činy vložili do rukou komunistické moci, která jej pak dobře využívala k vlastní propagandě a ospravedlňování perzekucí mnoha jiných lidí.


Jsem silně proti komunistické ideologii! To však neznamená, že budu bezmyšlenkovitě schvalovat cokoliv, co se dnes označuje za protikomunistický odboj.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:17:14

rinope.rinope jejich otec by se v 50 - tých letech pravděpodobně choval stejne, jako jeho synové.
je zajímavé, ze o pár let dřív byl hrdina a jeho synové o pár let později uz jenom vrazi !1365!

wenotek

wenotek | 28. 02. 2008, 14:16:50 | více příspěvků | napsat uživateli

Z hlediska vyššího principu mravního….. vám mohu říct jenom jedno, vražda na tyranu není zločinem! !933!

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:16:25

KSČ=PRIMITIVOVÉ
Mašínové 4ever

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:15:22

VENDIDLO hrdinové neexistují.
jen obcas jsou různé činy zneužity k propagandistickým kecům ... nebo naopak propagandistickýma kecama špiněny.

např. kvůli těm tvým Gabčíkovi a Kubišovi zemřelo mnohonásobně víc lidí (a skutečně nevinných), nez kolik jich bratři mašínovi zabili.
klidně můžu říct, ze zabití Heyndricha byla nezodpovědnost, která způsobila smrt tisíců čechů.

uživatel eliminován | 28. 02. 2008, 14:14:59

režim v kterém se nedá dejchat a který se vykazuje krutostí vůči neloajálním občanům je ZLOČINÝM REŽIMEM. jednání mašínů je samozřejmě extrémní (zabíjení, sabotáže), ale s přihlédnutím na tehdejších zvrácenou etiku a rozvrat hodnot pochopitelné. zvlášť když měli vzor v tátovi, kterej s partou dalších borců bojoval proti podobnýmu ksindlu.

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

bratrzáměrtzvjosefumašínůtopolánkemnázormašínoviskupinatémamašínovévyznamenánípremiér

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑