Diskuze a otázky - Tragická dopravní situace ve městech
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 13 příspěvků a shlédlo ji 497 uživatelů .
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:45:56
ale ted vazne - bydlim hned vedle centra, takze je mhd super ... ale zajimalo by me, jak se bude resit doprava pro lidi ze satelitu a novejch sidlist - tam ma clovek bez auta smulu
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:22:47
predstava, ze bych riskoval jizdu metrem nebo tramvaji v obleku za 70k, me trochu desi :) ale v dzinach neni problem
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:19:33
PaLdA61: Ono jde též o uspořádání pražských tramvají, ostravské mají více míst k sezení a méně k stání. Ale na IPP a podobných místech je to stejně nepodstatné.
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:18:58
Já nedávno četl nějakou studii z DPMB a tam bylo napsáno, že nejzásadnějším parametrem přepravní kapacity je doba oběhu - dokonce kapacita linky roste rychleji, než se doba oběhu zkracuje.
Bylo to tam vypočítaný na nějakým příkladu, že když se doba jízdy mezi konečnýma stanicema zkrátí z 22 minut na 20, vzroste kapacita (při stejným počtu a typu souprav atd.) o 20-25% (přitom průměrná rychlost tramvaje je asi 25km/h)
Takže v zásadě jde jen o to MHDčko urychlit (u metra to jde asi blbě, no), což vyřeší hned několik problémů zároveň (rychlost, kapacitu ...)
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:08:52
utim: s tím metrem máš pravdu, i když ráno jede metro každé dvě minuty, tak se tam prostě často nenarvu.. jinak s tramvají je to jak kdy, záleží taky na lokalitě kde se tramvaj nachází.. samozřejmě že na ípáku se nemůže očekávat že si sednu!122!
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:07:54
Jinak já jsem poradce, a tak často jezdím MHD v obleku, a často tam takto oděný nejsem sám, i když "sportovnější" oblečení má vždycky většina.
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:06:37
PaLdA61: V Praze je problém hlavně v přecpanosti metra a nedostatku míst k sezení v tramvajích. V Ostravě zase s přecpaností všeho ve špičce a dlouhých intervalech večer a o víkendech.
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 13:03:49
MHD není socka a nikdy nebude.. častokrát je lepší než auto
uživatel eliminován | 20. 05. 2007, 12:55:27 |
Loňský přezkum Dopravní politiky EU do roku 2010 ukázal jako jednu z nejkritičtějších oblastí dopravu ve městech. Evropská komise se proto rozhodla vyhlásit dopravu ve městech jako jednu ze svých priorit pro letošní rok a zpracovat „Zelenou knihu o dopravě ve městech“. Kolem 40 % občanů EU žije v městských aglomeracích s více než 200 tisíci obyvateli a 80 % ve městech a větších obcích a problematika dopravy ve městech se jich proto velmi úzce dotýká. Dominantní roli v dopravě dnes mají osobní auta, která i ve městech zajišťují 75 % všech přepravních výkonů.
Konsultace k Zelené knize* o dopravě ve městech byly zahájeny dvěma semináři, které Evropská komise a Evropský parlament uspořádaly dne 31. ledna 2007 v rámci Evropského týdne udržitelné energie. Cílem seminářů bylo prezentovat odborníkům z oborů dopravy a urbanismu a zástupcům měst stávající stav a předložit návrhy na jeho zlepšení. Diskuse vyvrcholí závěrečnou konferencí na začátku června, vlastní Zelená kniha by měla být vydána na podzim letošního roku.
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 3 uživatelů