Diskuze a otázky - Přetížení ve stíhačce a???

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:19:41 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Při kolika G se dostane pilot do stavu bezvědomí? a proč žvejkaj žvýkačku? má to nějaký důvod?

reagovat

V diskuzi je 26 příspěvků a shlédlo ji 5687 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:37:25 | více příspěvků | napsat uživateli

> DjNone - fakt dik moc..já ten Google neovládám:-) ještě jednou dik..hezký zbytek dne přeji..i všem ostatním

DjNone

DjNone | 7. 10. 2009, 19:34:03 | více příspěvků | napsat uživateli

Zagoogloval jsem >

Pozitivní podélné G: člověk vydrží v sedě 4 G asi 40-50 sec, 15-20 G asi 1 sec (ve stoje míň)
při 2 G těžké končetiny, hůře se ovládají
při 3-4 G nedaří se udržet vzpřímenou polohu, udržet otevřené oči je namáhavé, stejně jako dýchání
při 4-6 G blackout za několik vteřin
20 G fraktura obratlů
při +5G je tlak v žilách nohou 450 mmHg, to je hodně dilatuje, drasticky brzdí žilní návrat, proto tlak krve klesá k ~20 mmHg (přechodně, pak to částečně upraví baroreceptory), odkrvuje se mozek a sítnice- zšednutí zorného pole až ztráta vidění ("black-out")
trochu pomáhá anti-G oblek (tlačí vodou na nohy a břicho)
- ale nezabrání posunu srdce a bránice směrem k břichu
Trénink: komprese břicha předklonem a stahem břišních svalů; zvýšení nitrohrudního tlaku
Pozitivní příčné G: největší tolerance G je vleže (10-17 G až 3 min)
nejvíce namáháno dýchání, hypoventilace

Negativní G (hlavně při letecké akrobacii) - snáší se hůř než pozitivní
vysoké tlaky v mozkovych cévách (i když proti působí stejným směrem centrifugovaný mozkomíšní mok - to ale není v oku, proto red-out)
nával krve do sítnice, zčervenání zorného pole rychle následované ztrátou vidění ("red-out")
otok obličeje, nebezpečí krvácení do mozku

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:32:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> _lump_ - oki..takže pilot na videu musel absolvovat nad 8 G? to bude spíš individuální..?

Pitbull___

Pitbull___ | 7. 10. 2009, 19:32:20 | více příspěvků | napsat uživateli

při kolika d ti napíšu debile????!123!

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:30:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> DjNone - krev z mozku..do nohou? nějak mě to terd chytlo..jak jsem to viděl a co tam píšou..nějakej G oblek atp..

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:29:41

sem našel na netu: "Maximální rychlost L-39 je 900 km/hod, hm, tak to nám taky moc nevychází. Přetížení až 9G (jen pro zajímavost, netrénovaný člověk ztrácí vědomí při 3G, vojenský pilot vydrží až 8G ), pěkný číslo, ale při závodech ve zrychlení to není žádná výhoda." !1325!

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:26:16

asi takhle...9G už je smrtelnejch

DjNone

DjNone | 7. 10. 2009, 19:24:40 | více příspěvků | napsat uživateli

*vyrovnání tlaku v dutinách.

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:24:38 | více příspěvků | napsat uživateli

http://www.zvraceny.cz/video/16750-steve-v-pohode

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:24:26

žvýkaj, aby se jim odtlumily ušní bubínky

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:24:15

> MalaaLuu
ale nevykládej já myslel že naopak... uleví... ale to asi až pak...!1424!

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:23:53

žvejka pomáhá při vyrovnání tlaku v uších, stejně tak doporučujou žvejky, když někam letíš letadlem !436!

DjNone

DjNone | 7. 10. 2009, 19:23:52 | více příspěvků | napsat uživateli

Myslim, že to je individuální záležitost, jelikož do bezvědomí upadá v takové situaci poté, kdy se při přetížení odlije krev z mozku. Čili v tom bude hrát asi velkou roli fyzický stav a kondice daného jedince. Žvýkačky bych tipnul kvůli vyrovnání v dutinách.

rockNroll_bombing

rockNroll_bombing | 7. 10. 2009, 19:23:45 | více příspěvků | napsat uživateli

to netuším jsem rád že nemám babu stíhačku !1358!

MalaaLuu

MalaaLuu | 7. 10. 2009, 19:23:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> Miki_michkul
se mi pak přitíží !1358!

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:23:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> bobo.- jasan..ta žvejka..sem si myslel to co ty...

Possesed_666

Possesed_666 | 7. 10. 2009, 19:22:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> Don___Salieri - není to kvuli přetlaku v uších? žvejka..

bobo..

bobo.. | 7. 10. 2009, 19:22:42 | více příspěvků | napsat uživateli

s tou zvykackou me napada jedine vyrovnavani tlaku.. vis treba jak jedes kopcovitym terenem,nebo jedes rychle z dlouheho kopce,tak citis na usich zmenu tlaku.. Ty G to fakt nevim, jsou prece trenovani na ty nejvyssi zateze,ne? takze to mas tezke rict ..

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:22:25

!1114!

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:22:15

> MalaaLuu
taky bych vědel... ale je to spíš bod než přetížení...

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:21:25

asi aby měli svěží dech

Don___Salieri

Don___Salieri | 7. 10. 2009, 19:20:58 | více příspěvků | napsat uživateli

newim proc zvejku asi je to nakej ritual ale asi v 10G

MalaaLuu

MalaaLuu | 7. 10. 2009, 19:20:54 | více příspěvků | napsat uživateli

vim o jedinym G !1358!

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:20:52

ahahahahah ma

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:20:44

!1189!

uživatel eliminován | 7. 10. 2009, 19:20:24

!499!!616!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

stavžvýkačkabezvědomížvejkajdůvodpřetíženípilot

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑