Diskuze a otázky - Potřebuju pomoct-s fyzikou

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 15:07:48 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Kdo mi nechce pomáhat,ten ať nic nepíše.A ten kdo chce,ať čte.Jedná se o zvuk.Mám zadání:Změř dobu 10 kmitů pro různé hmotnosti,rozkyv a délku kyvadla.Vypočti frekvenci a napiš,na čem závisí.Tak jsem si to změřila.A teď mám zapsanou délku (tý šňůrky),hmotnost (závaží)rozkyv,dobu kmitu (deseti) a jak z toho vypočtu frekvenci?Pls poraďte!!!!!!!!!!!!! !1381! !1381!

reagovat

V diskuzi je 65 příspěvků a shlédlo ji 1810 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:26:42

> Terisek94
Heh...diky :) . A promin, ze jsem te tak domotal :D

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:25:50 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
Ty jo..ty seš koumák!!!Fakt ještě jednou díky.Teď už musím jít.Jseš fakt chytrj.Díky moc moc moc (...)!1346!!1346!!1346!

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:24:06

> Terisek94
Neee...ted me to trklo...vzdyt tam se neptaji konkretne. Cim je vetsi perioda, tim je frekvence mensi. A to je pravda nejjistejsi. Tu hmotnost tam nedavej!!!

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:22:36

> Terisek94
Proto jste asi delali 10 mereni.... z toho bys mela vycist, jak se meni frekvence vzhledem k hmotnosti.

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:21:24

> Terisek94
Chtel bych videt toho, kdo vam to zadaval. Normalne tomu cloveku rekni, ze frekvence ani perioda se s rostouci hmotnosti nemeni. Tak je kyvadlo definovano....jedine, co ho chrani je, ze to mate formou pokusu...
Ale kdyz uz tam tu otazku mas (to budou ty realne podminky x)), tak s rostouci hmotnosti klesa frekvence (roste perioda).

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:19:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
jseš tu ještěěě???

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:17:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
počkat,to menší tam neí.to mám taky dopnit.

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:16:54 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
Hele a ještě mám doplnit do toho závěru:Čím je větší...(doplň),tíim je frekvence menší.

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:16:04

> Terisek94
Jasne... x)

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:15:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
ok,ok...tak fakt díky moc

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:14:14

> Terisek94
Vzhledem k tomu, ze frekvence je jen prevracenou hodnotou periody, tak se nic nemeni a plati porad to same ;) .

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:12:07

hele pomohla bych ti ale moje fyzikalni schopnosti jsou oceneny za 4 takze ti bohuzel nemuzu pomoct :D

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:10:51 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
hele ty si psal:doba kmitu kyvadla nezavisi na hmotnosti
ale já potřebuju vědět,na čem závisí frekvence.To je to samý?

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:09:04

> Terisek94
Jsem no xD

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:08:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
hele jse tu jeste pls?

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:03:41

> Terisek94
Super, ted jsme si kvit :D.

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:02:27 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
tady je:!981!

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 16:01:49

> Terisek94
Jj, nemas za co ;). Me staci hezky usmev xP .

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 16:00:29 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
aha...mno tak ti fakt moc moc moc moc moc děkuju...Máš to u mě!!!!!!!

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 15:58:52

> Terisek94
No ono to je videt uz ze vzorecku pro tu periodu T=2pí * odmocnina(h/g) ... nikde tam hmotnost neni. Takze je to dano tim, jak fyzkove vzorec odvodili....ja si to nevymyslel. Ale kdyz se nad tim zamyslim, tak je to asi tak. To mas jako kdyz ve vakuu pustis na zem olovenou kouli o hmotnosti 1 tuna a treba pirko....oboje dvoje dopadnou na zem uplne ve stejnou dobu. Je to proto, protoze na ne nepusobi zadna odporova sila, jen gravitace (a to na oba predmety stejne velka.)

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 15:55:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
tak dobře.ale stejně moc nechápu ,jakto že ta frekvence nezávisí na tý hmotnosti... :(

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 15:53:14

> Terisek94
Ano, ted je to spravne ;).

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 15:50:46 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
Takže ještě pls chvilinku u toho prvního :
18.06:10=1.806s
f=1/t
f=1/1.806
f=0.5537099 Hz

violr

violr | 5. 01. 2009, 15:50:04 | více příspěvků | napsat uživateli

f=1/t

__spizinek__

__spizinek__ | 5. 01. 2009, 15:49:39 | více příspěvků | napsat uživateli

taky bych potřebovala pomoct..kdyžtak piště do vzkazů !538!

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 15:47:10

já matiku...je toho moc nebaví mě to nejde mi to a sem naštvaná..uplně skvělá kombinace...ale tedkon nikdo nemá čas...tak to spočítám rychle abych pak mohla ven :-D

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 15:45:06

> Terisek94
Jo, vydel ty tvoje velke cisla 10, dostanes tim dobu jednoho kmitu. Z toho pak vypocitej znova frekvenci. ;) Pak to bude spravne, pokud jsi spravne provedla pokus.

No ten zaver jsi mela spatne, protoze doba kmitu kyvadla nezavisi na hmotnosti (v idealnim prostredi), zavisi pouze na delce provazu a gravitacnim zrychleni g.
Ale ty jsi to mela formou pokusu, takze hmotnost tam nejakoy minimalni vliv mit bude...ovsem pro vypocty zanedbatelny, protoze na stredni skole by vam nedali spocitat dobu kmitu BEZ zanedbani odporovych sil....to ver, ze ne, protoze to by bylo maso. Takze napis, ze na hmotnosti nezavisi :)

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 15:42:40 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
Jo a ještě...má teda vydělit 10 tu dobu kmitu,jo?!

Terisek94

Terisek94 | 5. 01. 2009, 15:40:44 | více příspěvků | napsat uživateli

> presscott
Jj...jasně...a ten závěr mám teda dobře?

uživatel eliminován | 5. 01. 2009, 15:40:19

> Terisek94
Jo, jeden kmit je jedna perioda a z toho zjistis frekvenci. Tak, jak jsi to pocitala ty, to brat nemuzes :) .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

rozkyvdobafrekvencedélkakmithmotnostmámakyvadlofyzikašňůrkazadánízvukzávaží

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑