Diskuze a otázky - Poškozený notebook

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 10. 12. 2014, 18:42:46 |

Je možné poškození notebooku když se vysává od prachu vysavačem jenom z vnější strany jak jsou odvětrávací otvory kudy vychází vzduch a ze spodu jak je mřížka nasávání vzduchu.!1281!

reagovat

V diskuzi je 20 příspěvků a shlédlo ji 834 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

mluno

mluno | 15. 12. 2014, 08:47:55 | více příspěvků | napsat uživateli

Ještě přidám jednu nedávnou zkušenost. Kolega přinesl do práce dálkové ovládání, které přestalo fungovat poté, co jej oluxoval. Zdálo se mi to jako blbost, spíš jsem čekal někde vadný kontakt, tak jsem ho začal rozebírat.
Po rozebrání (kdo to někdy zkoušel, ví, jak jsou tyto malé "věcičky" nedobitné) jesm ale uviděl rozlomený tišťák, což by ještě nebylo tak zlé (těch pár spojů bych nastavil drátem). Další pohled ukázal ale, že je rozlomený integráč, no a s tim opavdu nic neudělám. Až teprve tehdy jsem si uvědomil, že to souvisí s tou hlubokou rýhou na jeho krytu.
Tak jsem se kolegy ptal, jak se to mohlo stát, a pravděpodobný scénář je, že na ovládání postavil stolek, s kterým při luxování také hýbal. To teda bylo pravou příčinou, nikoliv to, že se ho snažil oluxovat. A pokud se při luxování dá takto zničit dálkový ovladač (žádná tragédie, náhradní stojí kolem tří stovek), nepochybně lze tímto způsobem zničit i notebook, ale vysavač je v tom naprosto nevinně.

mluno

mluno | 15. 12. 2014, 08:39:25 | více příspěvků | napsat uživateli

Možné to je, i když silně nepravděpodobné. Spíš to notebooku pomůže, teda za předpokladu, že má prach kudy utíkat. Peřinu z prachu, jakou jsem měl před radiátorem (tzeplo z procesoru je odváděné tepelnými trubicemi na radiátor, kterým profukuje vzduch) bych asi nevysál ani po deseti minutách luxování.
Podle mě spíš hrozí mechanické poškození, jako třeba, že se něco utrhne (nebo vysaje nějaká klávesa - to se dost blbě loví z pytlíku s prachem), než elektrické poškození (i když nevim, co se děje s indukovaným napětím, které nepochybně vzniká roztočením větráku).
Odborníci doporučují spíš prach vyfukovat, nevim jestli proto, že maji k dispozici kompresor (nebo rozvod stlačeného vzduchu), nebo jestli je to fakt lepší. Myslim, že nebezpečí elektrostatického výboje je tak jako tak a spíš než se směrem souvisí s vlhkostí toho vzduchu (pozor na suché místnosti). Osobně si myslím, že bez otevření krytu by nic hrozit nemělo, protože se děje přesně to samé, jako z provozu, možná jen kapku rychleji.

bse.pedro

bse.pedro | 14. 12. 2014, 20:19:07 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe. číst trochu umím, ale nejradši čtu obrázkový knížky...!451!!451!!451!

.eXe.

.eXe. | 11. 12. 2014, 21:04:37 | více příspěvků | napsat uživateli

> bse.pedro
Kdybys uměl číst, tak... ále nic !508!

bse.pedro

bse.pedro | 11. 12. 2014, 18:09:12 | více příspěvků | napsat uživateli

Jsem velice zvědavý, až se tu objeví fundovaná odpověď... Já jsem svůj noťas od r.2004 nevysál ani jednou a už je po něm, vyskakuje mi levá klapka na touchpedu a když mi řízl blesk do drátů, shořela mi síťová karta... Kdybych ho býval pravidelně vysával, možná by mi vydržel déle...!24!!451!!451!!451!

.eXe.

.eXe. | 11. 12. 2014, 16:35:02 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe.
To bylo k tomu

muz.s.vlasy | 11. 12. 2014, 10:16:39 | více příspěvků | napsat uživateli | ignorovat | reagovat

> .eXe.
Penis ?

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 11. 12. 2014, 13:16:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe.
To bylo k tomu

.eXe. | 11. 12. 2014, 00:49:59 | více příspěvků | napsat uživateli | ignorovat | reagovat

Já ho vysávam občas i zevnitř a zatim sem si ho nepoškodil. Ale lidi sou různý experti…

uživatel eliminován | 11. 12. 2014, 12:48:34

ano, je ... elektronika se ma cistit stlacenym vzduchem. Vysavac muze zpusobit elektrostaticky vyboj, ktery znici elektroniku uvnitr, takze pokud jsi mel stesti, povedlo se ti to !2!

.eXe.

.eXe. | 11. 12. 2014, 12:45:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> muz.s.vlasy
Vagina ?

Mercz

Mercz | 11. 12. 2014, 10:23:41 | více příspěvků | napsat uživateli

Ne, neni. Pokud tedy nejsi naprostej dement a ten notebook neupustis na zem :)

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 11. 12. 2014, 10:16:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe.
Penis ?

mira-sek

mira-sek | 11. 12. 2014, 09:22:00 | více příspěvků | napsat uživateli

nedá se to vyloučit -- že přeskoší statika a něco odpálí ...

sexy.alexandra

sexy.alexandra | 11. 12. 2014, 07:38:44 | více příspěvků | napsat uživateli

Použij autorizovaný servis.. :D

.eXe.

.eXe. | 11. 12. 2014, 00:49:59 | více příspěvků | napsat uživateli

Já ho vysávam občas i zevnitř a zatim sem si ho nepoškodil. Ale lidi sou různý experti… !103!

Wunder.Baum

Wunder.Baum | 11. 12. 2014, 00:49:44 | více příspěvků | napsat uživateli

To nesmíš takhle... Já ho dávám do čistírny.!1250!

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 10. 12. 2014, 23:40:52 | více příspěvků | napsat uživateli

Je možný poškození penisu vysavačem ?

evzen-onegin

evzen-onegin | 10. 12. 2014, 23:31:07 | více příspěvků | napsat uživateli

proč by to kdo dělal? Hlavní je vyklepat drobky z klávesnice, aby to psalo a tím údržba končí.

42.nitram

42.nitram | 10. 12. 2014, 20:15:23 | více příspěvků | napsat uživateli

pokud pred tim vysavanim zadas do prikazove radky format C: tak je to naprosto bezpecny !54!!937!

AlesekBB

AlesekBB | 10. 12. 2014, 20:05:28 | více příspěvků | napsat uživateli

Díky za oznámení

uživatel eliminován | 10. 12. 2014, 19:13:23

spíš nebezpečnější by bylo vysávání z vnitřní strany !984!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

notebookvzduchmřížkaprachvysavačnasávánístranaspodpoškozenýotvor

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑