Diskuze a otázky - - Globální Oteplování -

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 9. 04. 2007, 11:03:02 |

Zdravim, nedavno sem videl (sice jen v Aj) dokument od Ala Gora, kde se resili prave GO (glob. otep.) a musim uznat, ze tam mel pomerne presvedcivy argumenty, spousty fotek a grafu, ktery naznacovaly, nejen to, ze GO skutecne existuje, jako hlavne to, ze je to v dusledku lidskych cinnosti. . . .a jak to vidite vy, sledujete deni okolo GO?

Dneska se verejnost deli na dve pulky - na vedce, kteri stoji vetsinou na strane prirody a varuji, ze pokud se neco nezmeni, pude zeme do prdele a na politiky, kteri akorat vedce zesmesnuji a serou jim na hlavu (viz **** klaus).

A kam patrite vy?

reagovat

Globální Oteplovani

V anketě hlasovalo celkem 41 uživatelů

V diskuzi je 278 příspěvků a shlédlo ji 2003 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

jjjara

jjjara | 27. 05. 2007, 14:31:50 | více příspěvků | napsat uživateli

Podivejte se na clanek globalni oteplovani - nazory vedcu
http://www.ba-guild.wz.cz/

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:31:47

Jinak ohledně těch magnetů doporučuju wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Orbo
a http://en.wikipedia.org/wiki/Motionless_Electrical_Generator

agilos: S vodíkem jde jen o to, vyrobit z vody elektricky vodík, který se pak přemění zpátky na vodu.
Se stlačeným vzduchem jde o to, vyrobit ze vzduchu elektricky stlačený vzduch, který se pak přemění zpátky na nestlačený :)
Oboje je nebezpečné, vodík prudce reaguje a nádoba natlakovaná na tisíce atmosfér taky nebude bezpečná...
Jistě, pokud se podaří vyvinout rozumný motor na stlačený vzduch, který nebude moc velký a bude mít slušný dojezd, proč ne. Ale zatím bych viděl velkou výhodu vodíku ve využití stávajících technologií.
Co se elektriky týče - jo, je to drahé :( Ale jako doplněk ke spalovacímu motoru si myslím že je fajn. Jinak pokud neznáš - www.teslamotors.com

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:20:56

VtS
To máš pravdu. Ale myslím, že náklady na výrobu vodíku budou nepoměrně vyšší než na ztlačení vzduchu a o to jde především. Vodík asi těžko půjde vyrobit tak, že auto doma strčíš do zásuvky a za 4 hodiny máš nádrž plnou. U vodíku tam bude spousta vedlejších nákladů, který budou zvyšovat jeho cenu, navíc nepředpokládám, že by se auto na vodík vlezlo pod 7000€. Velká nevýhoda eletromobilů je v ceně akumulátorů. Myslím, že v této oblasti to bude ještě dlouho trvat, než se ceny dostanou na přijatelnou úroveň.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:20:44

petka: Ale nezdá se mi to. Kdyby to bylo co k čemu, tak už ukážou nějaké výsledky - třeba jen pod nezávislým dohledem převedou "černou skříňku", které dlouhodobě dodává více energie, než se do ní přivádí... jenže zatím je jejich web jen plný velkohubých prohlášení.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:17:47

petka: Jo, o tom jsem už slyšel... Každopádně něco takového co píšou není v principu těžké vyrobit - takže pokud se přepíšou zákony fyziky, bude to zajímavé...
Protože co vím, tak sice jak píšou "akceptuji, že existující kvantové elektrodynamické paradigma není dostatečné.", ale na úrovni chování které běžně pozorujeme se zatím termodynamické zákony osvědčily dobře pokud vím..

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:13:09

agilos: To je detail, auto na vzduch potřebuje jakýsi "obrácený kompresor", teď mě nenapadá jak se to jmenuje :) Prostě vysokotlakou nádobu se stlačeným vzduchem. Tankování - kompresorem, tzn. přeměna elektrické energie na tlak.
U vodíku se elektrická energie spotřebuje na výrobu vodíku a ten se pak "spaluje" v motoru... Fakt v tom nevidím principielní rozdíl.
Respektive u auta na vzduch vidím výhodu, že se dá akumulovat např. při brždění, podobně jako u el. energie, ale to lze snadno řešit hybridem vodík - baterie, které už komerčně fungují, i když ne možná spolu.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:12:37

http://www.blisty.cz/art/30011.html

Tady je to trochu popsaný. Nevím, co si o tom mám myslet.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:11:15

petka-62
Se Steornem je to tak, že teprve probíhá proces validace ze strany vědců. Výsledek by měl být někdy tento rok, uvádí tam i nějaký datum 7.7. 2007. Nicméně je to technologie neověřená. Pokud ji vědci budou validovat, tak by se nic jinýho než steorn myslím ani nepoužívalo. !1!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:08:15

VtS
V tom autě na vzduch se nic nespaluje, takže nemá ani žádný motor, který by se musel vyvinout, resp. to auto žádný motor nemá a využívá pouze tepelné roztažnosti plynů (aspoň tak nějak to píšou, jestli jsem to dobře pochopil). Co se toho dojezdu týče, to je věc druhá. Každopádně to auto je určeno primárně do měst, kde se jezdí pomalu. Pokud by se jezdilo průměrnou rychlostí 80km, myslím, že se dojezd zkracuje na 1/3, což je málo a proto už i dělají nějakej hybrid, kde by tyto 2 technologie pracovaly zároveň. !1!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 19:06:43

Petka: A jak to má fungovat? Na webu jen spousta marketingových řečí, podle videa moudřejší nejsem... Na Wikipedii tvrdí, že to prý princip porušuje první zákon termodynamiky - až mi ukážou funkční model, tak beru... Stejně jako ten MEG nebo jak se to jmenovalo - takových vynálezů je víc, mají většinou společné to, že tam jsou permanentní magnety a není funkční prototyp, co by dal víc energie než byly pořizovací náklady...

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:59:36

A co třeba tohle?
http://www.steorn.com/

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:56:32

koleda koleda stepane :D!1424!!299!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:54:58

agilos: protože to auto je "na vzduch" podobně jako jsou auta "na vodík" - tedy vzduch je jen médium pro úschovu energie. Ale narozdíl od vodíku se musí vyvinout nový motor, zatímco u vodíku stačí stávající spalovací. Ekologie vyjde zhruba stejně.
A navíc - chlubí se dojezdem - četl jsem to kdysi asi před dvěma lety - myslím 200km? Nebo 300? To by nebylo úplně zlé. Jenže pak se člověk dozví, že ve skutečnosti zatím umí vyrobit jen auto co ujede cca 15... Jistě, šlo by to vylepšit, ale jsou tu už jiné technologie.
Osobně bych viděl blízkou budoucnost spíš v autech na biolíh kombinovaných s elektromotory.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:49:43

VtS
Myslím si, že teorie není konspirační (nějaká společnost vynalezne "lepší" automobil, načež je pak koupená ropnou společností a nová technologie se zakonzervuje), naopak se mi jeví jako celkem tržní. Velcí hráči kupují malé hráče. !1! Já si jen myslím, že nové technologie už by se mohly používat nyní, ale trh to nedovolí a začnou se používat až za nějakou dobu. Co se týče aut, tak myslím, že momentálně většina nemůže konkurovat tomuto: http://autonavzduch.cz !1! Proč už dávno nestojí továrny a nevyrábí se ve velkým množství, to už je věc druhá.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:30:17

me velky teply Al nepresvedcil.
zvlaste srdceryvna scena s vysokozdviznym vozikem, chlapci se na konci ponekud pokurvi linearita casove osy, coz by me zase tolik nenasralo, jako srovnani okamzitych extremnich hodnot s lety ustalenymi prumernymi vzorky

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:25:17

agilos: Já bych zase tolik těm konspiračním teoriím nedával, kdyby šla získat jednoduš rozumná energie ze vzduchu, už by se na to dělaly elektrárny.. A na nové technologie už se pomalu přechází, viz auta na vodík, líh, hybridy... Prostě až ropa podraží natolik, že se vyplatí investovat do nových techologií, tak budou. A že ropa podraží a nové technologie se včas vymyslí, ropa nedojde ze dne na den a trh má určitou setrvačnost.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:13:32

Jinak, co se týče těch zdrojů informací. Tak těch dokumentů o globálním oteplování se vyrojilo spousta. Dokonce jsem jednomu i nějakou dobu věřil, vypadal fakt dobře - global dimming. Naštěstí už vím, že to byla taky propaganda ekoaktivistů. Teď už si fakt dávám bacha !1! Když někdo tvrdí, že za GO můžou hlavně auta, už zbystřím, zvlášť když někdo ukazuje jak z výfuku unikají plyny s CO2 do ovzduší. Plyny aut prej totiž znečišťují ozvduší CO2 jenom zhruba z 10%. Pokud někdo těžce zbrojí proti automobilovýmu průmyslu a ohání se CO2, určitě bych ho neposlouchal. Taky jsem si všiml, že hodně dokumentů nepoukazuje na nové technologie, již dnes třeba lze jezdit autem na vzduch, jehož cena je někde mezi 6-7 tisíci €.

Všechno je o penězích a bohužel i GO je o penězích. Ropné korporace asi těžko dopustí zavedení nových technologií, které by úplně vytlačily ropu. Ikdyž čas ukáže. !1!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 18:01:10

VtS Souhlasím s tebou. !756!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:56:25

petka: Mám :) I když možná bych radši reakci :)

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:55:56

Rozhodně se podezřele zvýšil obsah CO2 v jednotce vzduchu a to na místech, kde moc průmyslu není...

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:51:36

VtS Jsem si tě přečet. Máš radost? !955!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:50:18

Tady je - ten nás zachrání.
http://www.artofmarkbryan.com/Uncle%20Sam.html
!400!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:45:07

Al je teplej!857!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:43:42

Ano, globální oteplování způsobuje člověk. Ne, nestanou se ty hrůznostrašné přepovědi, jež predikuje Gore a další, pokud se tedy vlády nezmocní ekologičtí aktivisté. !1!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:36:56

Doufám, že to tu aspoň někdo přečte co jsem psal...
Jinak odpověď je dle mého názoru Ano - může za něj člověk, alespoň z části. Ale určitě bych netvrdil, že to je jednoznačně mínus ;)

Honzin77

Honzin77 | 16. 04. 2007, 17:36:24 | více příspěvků | napsat uživateli

Tridis je na dve hromady? Do kamen a do lesa? !785!

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:35:25

Koukám samý ekoteroristi tady... Nechtěl jsem původně reagovat, ale nadpis mě pobouřil. Zejména konec.
1) Rozhodně nevím o tom, že by se většina vědců dohodla na tom, že pokud se něco nezmění, půjde Země do prdele. Momentální stav je pokud vím v pohodě udržitelný a různé katastrofické scénáře jsou povětšinou hrozně přehnané.
Mimochodem, v 18. stol. byla obava z globálního ochlazování...
2) Klaus pokud vím nesere vědcům na hlavu, ale polemizuje o důsledcích GO, která se v současné době ekologická lobby přehánějí. Ne že bych měl jinak Klause rád, je moc konzervativní na mlj vkus, ale jsem rád, že si stojí za svým názorem.
Pokud vím, ve zprávě OSN, což je vcelku relevantní zpráva bylo, že se hladina moře zvedne díky tání ledovců o 15 - 50cm. V otázkách Václava Moravce o tom v televizi řekl kdosi za zelené to, že 50cm je miniální odhadovaná hodnota - zprávu nejspíš ani nečetl.
Nesnáším ty, kteří se chtějí jen zviditelnit a hovno všemu rozumí. Nejsem klimatolog, ale něco o tom načtené mám.

uživatel eliminován | 16. 04. 2007, 17:30:20

Já třídim odpadky, takže už se nemusíte bát. !1046!

nnelina

nnelina | 16. 04. 2007, 17:28:05 | více příspěvků | napsat uživateli

videla sme ten dokumenz taky a docela me vydesilo co nas ceka....by ses tim kuwa melo neco delat...kazdy ale musi zacit u sebe...ovsem to je to nejtezsi...

uživatel eliminován | 13. 04. 2007, 17:22:18

nebo dostane na prdel!!!!!!!68!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

prdelspoustaargumentaladokumentpraváveřejnostpůlkaotepfotkapřírodazdravízeměpudoteplováníglobvědecgorastojdůsledekstranavětšinačinnostpolitik

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑