Diskuze a otázky - __GENESIS__

úvodní strana | aktualizovat | dolů

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 16:23:53 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

helou,

je tomu neco kolem mesice, co jsme s pritelkyni oslavili rok spolecne existence. musim se priznat, ze velmi nerad resim sve pritelkyne na verejnosti, ale tahle vec se tyka preci jen neceho jineho, a sice jejiho nabozenskeho vyznani, a i to jen velmi neprimo. jadrem tehle diskuze je bible svata, kterou ma pritelkyne - krestanka - povazuje za nabozenskou autoritu a ja nikoliv. prestoze muj nazor na nabozenstvi je pevne dan a v case relativne nemennej, rozhodl jsem se, ze bibli sanci dam, ze tam zkusim najit ten bozi dech, o kterem mluvi ortodoxni krestane. pritelkyne me rozhodnuti uvitala a hned druhy den na mem nocnim stole lezel uplne novy, krasny svazek nejctenejsi knihy sveta s komentarem. pustil jsem se do toho a z logiky a systematiky veci samozrejme zacal starym testamentem. uz prvni strana mi ale poradne zamotala hlavu. z textu o vzniku sveta z bible jasne vyplyva, ze buh stvoril zemi a pak teprve svetlo, tmu, hvezdy.... slunce a mesic dokonce udelal az ctvrty (!) den. to vsechno mi pripada velmi nelogicke, protoze intuitivne je pro mne velmi tezko prijatelna idea zeme orbitujici kolem slunce, ktere bylo vytvoreno pozdeji. noc a den je velmi relativni a zminky o jejich vytvoreni mi prijdou ve svetle zemekoule rotujici kolem sve osy velmi usmevne. kdyz jsem se zeptal pritelkyne, jak muzu duverovat "bozimu" textu, ktery jasne dokazuje zjednoduseny a limitovany pohled na svet kultur zijicich v dobe mojzisove, odvetila, ze jsem to nepochopil a ze mam prilis chladne a racionalni vnimani pravnikovo (tim se me prirozene dotkla, protoze je to prave pravnik, ktery musi text rozebirat a vykladat s citem).
v zadnem pripade nechci znesvecovat jakoukoliv nabozenskou nebo kulturni pamatku, ale muze mi nejaky krestan nebo teolog nebo nekdo chytrejsi nez ja objasnit, jak tomuhle muze verit? a proc je bible nekdy vykladana az uzkoprse doslovne, jindy jako jedna ohromna metafora? Pokud existuje nejaka krasna elegantni oklika, jak vylozit uvodni text bible v kontextu s aktualnimi poznatky z oblasti vesmiru, proc by tak velmi jasny a ostry text stareho testamentu mel byt vykladan jinak nez doslovne? proc neni zaver vyvozen z textu bible, ale je vericimi vytvoren apriori a bible je pak vykladana tak, aby soustava premis a hypotez zapadla?

reagovat

V diskuzi je 31 příspěvků a shlédlo ji 960 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 19:24:12 | více příspěvků | napsat uživateli

444: jo jo, v poho. tak ja si to prectu.... ale to ti v podstate bible radi, koho mas a nemas milovat, co? !780! tak ja uz vazne nevim....

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 19:13:05

k11 to s tím neznabohem měl být jenom obrat něco jako ty vole ale máš pravdu že člověk aby byl věřící nemusí patřit k nějaké církvi,to je třeba můj případ,církev podle mého byla vždy špatná a v jejím jménu se vraždilo a upalovalo,nepotřebuji ji tedy k tomu abych věřil v boha jo a co se týče toho incestu tak je tam přesně popsáno s kým smíš a nesmíš spát,je to poměrně rozsáhlá kapitola

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 19:05:00 | více příspěvků | napsat uživateli

k11__: Jo, to s tím incestem je taky řešení. Přece jen sem spíš čekal, že si našel nějakou jinou nevěstu, když další fakany nasekal při cestách světem...!928!

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 18:49:29 | více příspěvků | napsat uživateli

ale bible rika, ze adam a eva meli syny a dcery. takze kain, abel a seth nebyli jediny. spis je otazka, zda krestansky buh schvalil incest, kdyz vytvoril prostredi, ve kterym byl nevyhnutelny? !20!

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 18:45:27 | více příspěvků | napsat uživateli

otsn: tak jsem prave dostal odpoved, ktera je typicky krestanska:

"s kym myslis..."

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 18:38:19 | více příspěvků | napsat uživateli

otsn: tvoji otazku jsem preposlal sve pritelkyni !2!
44444: ok ok, mne jen zaskocilo, ze me nazyvas neznabohem, protoze nechapu bibli. buh neni jen tam, kde je nabozenstvi, znam spoustu "neorganizovanych" "neinstitucionalizovanych" vericich. nazvat je neznabohy znamena prosazovat jednoho boha - krestanskyho.

ta diskuze je spis o tom, jak muze nekdo bibli povazovat za nabozenskou autoritu nebo jak muze nekdo tvrdit, ze je to bozsky text. zajimao me, jak to vidi krestani. ti opravdovi. ale kdyz s krestanem o bibli mluvim a zacnu se vsema tema mejma poznatkama a domnenkama o tom, jak lidi potrebujou v neco verit, jak je pro smrtelniky krasny domnivat se, ze jejich existence je, nebo snad muze byt taky nekonecna... nenarazim na pochopeni. bohuzel ja bych rad byl presvedcenej, ale oni nepresvedcujou. oni jen "vedej". a pak jdou, dostanou po hube a nikdy nenastavej druhou tvar... !20!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 17:34:07

otsn,nemůžu,nejsem na bibli odborník,taky se snažím zorientovat

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 17:24:04 | více příspěvků | napsat uživateli

444444: Níže jsem psal jeden příspěvek - v 16:36...můžeš mi tohle nějako zodpovědět? Tohle konkrétně mě zajímá...!928!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 17:19:09

otsn to že je někdo silně věřící ještě neznamená že všemu rozumí a pakliže nemá odpověd tak reaguje jako většina lidí a nejen věřících,s určitým časovým odstupem jak se každý z nás vyvíjí bys pravděpodobně dostal jinou odpověd a nebo si najdi někoho kdo tomu rozumí a ty takzvaně hluchá místa jak říkáš ti bude schopen vysvětlit a ukázat že ve skutečnosti hluchá nejsou

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 17:14:08 | více příspěvků | napsat uživateli

444444: No, o tom pochybuju, když i někteří silně věřící křesťané si musí hluchý místa doplňovat univerzální větou "Bůh to tak zkrátka zařídil". To je podle mě dost jednoduchý...!928!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 17:09:36

otsn a proto je ta kniha tak zajímavá,každý si tam počte a začne přemýšlet,ty souvislosti tam pak začne vidět každý ale trošku to trvá,je to komplikovaný čtení ale rozumí tomu každý bez rozdílu vzdělání a to se o jiných knihách říct nedá

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 17:06:50

k11 špatně jsi mě pochopil,myslel jsem partner do diskuze pro tvojí přítelkyni, to jak vnímám bibli já není pro tebe důležité,všechno začneš chápat až si jí několikrát přečteš a poznáš se tam

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 17:06:48 | více příspěvků | napsat uživateli

444444: Tak jako píšeš ty, že je ta kniha pro neznaboha komplikovaná, tak já bych mohl napsat, jestli ta kniha není pouze pro někoho, kdo nehledí na zřejmý souvislosti a nechá na sebe působit slova, aniž by hledal širší souvislosti.
Jinak Bibli nekritizuju, určitý poselství nese a to je asi to důležitý...!928!

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 17:02:27 | více příspěvků | napsat uživateli

444444: partner do diskuze? ja jsem nevedel, ze partnerem do diskuze budu az tehdy, pokud budu jevy a text vnimat stejne jako ty :))) myslim, ze diskuze je o necem jinym. a myslim, ze tvuj prispevek je relativne arogantni. !780! ale stejne dam na tvou radu.

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 17:00:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Killik: !639!!645!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:57:18

hele poradím ti,to není čtení po kterým budeš mouerej hned ale čtení na celej život.Je to moc zajímavý ale pro neznaboha jako jsi ty dost komplikovaný.Ta komplikace ale není ani tak kniha samotná jako ty sám.Nic neřeš a čti si,neptej se na souvislosti a nehledej nesmyslný důkazy kterejma svojí přítelkyni budeš přesvědčovat o opaku něčeho čemu sám nerozumíš.Časem se ti to začne samo skládat do hlavy a začneš být schopnej diskutovat o tom v jinejch souvislostech,pak začneš být partner do diskuze a tvá jistě skvělá přítelkyně o ocení !1424!

Killik

Killik | 2. 01. 2008, 16:54:20 | více příspěvků | napsat uživateli

otsn: nedopsal? Je dopsaná

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 16:49:23 | více příspěvků | napsat uživateli

otsn: !2!

one: jo to chapu, ja to tak beru... ale ortodoxni krestane vidi v bibli boha, ja bohuzel jen toho cloveka (resp. lidi). se znalostma poplatnyma dobe.

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 16:45:53 | více příspěvků | napsat uživateli

A jak praví klasik - Jak můžeme důvěřovat knize, kterou autor ani nepodepsal...!2!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:44:02

otsn Kain byl hermafrodit... ale o takovych vecech se proste nemluvi...

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:36:30

já se na to, že si ji přečtu pěkně v klidu celou, chystám už nějaký čas... ale to se nedá brát jako úzus, finální pohled na svět, ve kterém je obsažena celá pravda. musíš to brát jako pohled na svět člověka, který to celé sepsal 4000 let zpátky...

otsn

otsn | 2. 01. 2008, 16:36:09 | více příspěvků | napsat uživateli

Vždycky mi nebyla jasná jedna věc: Když byli Adam a Eva první lidé na zemi, kde Kain, když se vypravil do světa, vzal ženu a splodil další pokolení?!928!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:32:36

onelovebwoy: souhlasím.
Ty klidně přijmeš fakt, že stvořil Zemi, ale to, že Slunce stvořil až potom, ne?

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 16:31:57 | více příspěvků | napsat uživateli

onelovebwoy: jo jo, to jsem s to pochopit. ale chapej, nebylo by pro cloveka jako ja daleko jednodussi bibli prijmout, kdyby napr. obsahovala nejakou revolucni myslenku nebo poznatek, ktery by lidi verifikovali treba o 1000 let pozdeji? kde jsou dalsi planety, dinosauri a tak? prece mi nerikej, ze buh uz tehdy nevedel, ze vytvoril kouli !780!

Killik

Killik | 2. 01. 2008, 16:30:01 | více příspěvků | napsat uživateli

jo já to taky čet

k11__

k11__ | 2. 01. 2008, 16:29:58 | více příspěvků | napsat uživateli

von bitch: hele kdyz si to nikdo neprecte, ja taky preziju !785!

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:29:53

hh..já zas četla, že bůh je ve všem..i ve mě..takže ho nemůžu nikdy vidět,když vlastně..patřim "do něj" :D
no..nic nic..jenom jako abys věděl i co se řiká:D
btw,mam kamarádku křesťanku ( 18 ) a věří tomu, že jí bůh sešle chlapa, dokonalý..pro ní stvořenýho..lala..jak myslí:D:]

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:29:28

von mothafuckin biatch: třeba já.

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:28:47

bible není učebnice astrofyziky.

uživatel eliminován | 2. 01. 2008, 16:28:32

Lidé odjakživa potřebovali něčemu věřit, když neznali fakta... né?!1085!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

přítelkyněbible__genesis__rokdiskuzekřesťankajádrohelouautoritanázornemennejsáňcisvatdámacasusexistenceveřejnostměsícvěcdannáboženství

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑