Diskuze a otázky - Doprava a spolecnost

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 12:30:19 |

Takze po serii intelektualnich diskusi tady na libku zakladam i ja svoji nudnou diskusi. Zajimalo by me co si myslite o mytnem, casovych kuponech, silnicni a spotrebni dani. Mozna taky i co si myslite o zeleznici a tak. Mate radi vlacky? Sbirate jejich fotky? Jezdite na kole, v MHD nebo vsude chodite pesky? Nebo jste ti zly, zly lide co jezdi auty a zamoruji zivotni prostredi?:)

reagovat

Oblibeny dopravni prostredek?

V anketě hlasovalo celkem 8 uživatelů

V diskuzi je 81 příspěvků a shlédlo ji 1607 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 16:39:00

> thevalheru
co to bylo za EC, ve kterym jsi tohle vsechno zazil?

tygri-playboy

tygri-playboy | 8. 04. 2011, 16:37:12 | více příspěvků | napsat uživateli

já jezdím na záchodě na kolečkách

thevalheru

thevalheru | 8. 04. 2011, 16:35:22 | více příspěvků | napsat uživateli

> Kinman_Doriana
EC - v prvni koberec, IC - hola podlaha. EC - lampicka nad kazdym sedadlem, IC - nic, EC - sktavitelny sedadlo, IC - nic, EC - vic mista na nohy, EC - pred kazdym sedadlem stolek, IC jen mezi dvojakama naproti sobe. EC - u kazdy rady sedadel odpadkovej kos, IC jen par do vagonu. EC - sklopitelna operka pod nohy, IC nic.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 16:12:44

do práce jezdím nákladním rotopedem !1220!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 16:01:03

> DavianThule
ja urcite nejsem pro "udrzovani zeleznice" za kazdou cenu. kdyz je do horni dolni vyhodnejsi autobus, necht tam jezdi autobus.
ale taky by se to nemelo posuzovat jen podle ceny za ten vykon.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:51:53

> Arrioph
V podstatě bych asi i souhlasil, KDYBY incentivem pro hromadnou dopravu nebylo maximální znepříjemnění dopravy individuální a kdyby se s těmi penězi nakládalo odpovědně - například ten zmíněný minibus místo dieselové lokálky, kterou vídám, když jedu v Praze podél kolejí - ještě nikdy jsem v ní večer neviděl víc než 1-2 lidi.

A druhá věc je - "pracovat s tím, co je tady" - to je ale univerzální mantra na úplně všechno: třeba ta zmíněná baba na vinohradech. Např. "Češi se neradi stěhují" - takže proto, že se Češi neradi stěhují, na to budou doplácet všichni? Nevím, jak přesně bych to vyjádřil, dneska jsem roztržitý... snad chápeš, co myslím.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:46:04

> DavianThule
no jo, v nemecku.. jenze my nejsme v nemecku a nejspis nikdy nebudeme. musime pracovat s tim, co je tady.

no tak nemyslel jsem zrovna vesnici s 20 obyvateli.. spis tak jako kolem nekolika stovek az tisic.
ono ne kazdymu se taky chce bydlet ve meste.. spis teda hodne lidem se nechce bydlet ve (velkym) meste, tak tam jen dojizdi a vyhovuje jim to.
a tim nahnaim do mesta stejne moc neusetris, protoze i ve meste potrebujes verejnou dopravu..

tak i ten minibus budes muset dotovat.
čd potrebuje konkurenci, to je jasny, ale osobni doprava (na "nelukrativnich" linkach) se proste bude vzdy dotovat (pokud bude objednana), at uz tam bude jezdit jakykoliv dopravce. to plati pro vlaky i pro autobusy.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:43:49

> DavianThule
Jo jinak ta zakladni dopravni obsluznost a to ze ji stat musi zajistit je myslim dokonce v ustave..

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:33:40

> Arrioph
Ja vim, je to hruza..jen jsem chtel poukazat na to srovnani skutecnosti, s tim jak by to melo byt..:)

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:31:20

> thevalheru
Na spotrebku je citliva hlavne osobni automobilova doprava..navic posledni zvyseni vyvolalo "necekany" propad ve vyberu 2 mld oproti predpovedi..silnicni dan je uplne o nicem, ale mytny plni jenom svoji fiskalni funkci, nez tu regulacni..souvisi to i s tim, ze mytny brany sou ohromnej tunel..

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:30:16

> Arrioph
"Když jsi byl mladý" !511! Sakra a já si doteď myslel, že mladý pořád jsem !2! Ale k věci - to je sice hezké, ale jak to říkáš ty to taky nefunguje - tedy alespoň ne na západě. V Německu (tedy, v tom západním, abych nekázal bludy) je naprosto běžné se - když nemáš práci - přestěhovat do města, lidé se klidně stěhují každý rok. To, že to tak u nás není, je na škodu Čechům - nevidím ovšem důvod, proč na to doplácet.

Co se povinnosti státu zajistit dopravu týče - ony jsou snad vesnice, nebo místa, kam žádná silnice nevede? Uprostřed hvozdů, nebo tak něco? !1! Nejsou. Neexistuje žádný zájem společnosti udržovat tu nebo tamtu vesnici a poskytovat dopravu těm např. 20 lidem, co tam zbyli, jen proto, že se ONI nechtějí stěhovat. Já myslím, že to, co popisuješ, spíš souvisí s absolutní neochotou něco dělat - něco zorganizovat, něco podniknout, jen sedět na prdeli a státe starej se. A to je přesně to, co mi vadí.

Když jsme tak u toho, netuším kolik stojí provoz např. minibusu a kolik stojí provoz místní lokálky, co "dopravně obsluhuje" těch 5 lidí z Horní Dolní, ale mám takový blbý pocit, že ten minibus bude levnější. Ono taky udržovat ČD je o udržování umělé zaměstnanosti...

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:27:46

> yourbrainisasickjoke
videl jsi, co ted jezdi na nekterych EC / IC za vozy? !2!
EC obecne muzou byt lepsi, protoze na nich jezdivaji cizi soupravy. !638!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:27:43

> DavianThule
Arrioph to logicky shrnul v osobni doprave, v nakladni doprave je podpora statu minimalni..ale stat by se mel snazit efektivne vyuzivat celej dopravni system, ne jen jeho cast..prece nevytrhame vsude koleje a nepostavime tam najednou silnice..ideal by byl najit mezi obema druhy dopravy njakou nakladove efektivni rovnovahu..

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:26:08

> Arrioph
A ja si naivne myslel, ze IC a EC jsou znacky kvality, ktery musej byt podlozeny dodrzenim njakych zakladnich podminek nebo tak neco..:)

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 8. 04. 2011, 15:20:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> thevalheru
co te tam zklamalo? ja teda prvni nejezdim, ale v cem byl rozdil? !1!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:19:18

> thevalheru
IC je v podstate uplne to samy jako EC, akorat to nebyva mezinarodni. !638!

a v cesku je to kolikrat v podstate to samy jako Ex a R. !2!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:16:24

> DavianThule
protoze stat ma zajistit zakladni potreby obyvatel, mezi ktere patri i potreba se premistovat (do prace, skoly, k lekari, etc.). muze se na to vysrat a rict, at si dopravci jezdi na svoje podnikatelsky riziko a bez dotaci, ale to nejde vsude.
do horni dolni se proste nikdy nevyplati posilat x autobusu / vlaku denne, kdyz tam bydli par lidi. ale i ti obcas mivaji potrebu nebo touhu se nekam premistit. "at se prestehujou! at si koupi auto! bla bla bla."
predstavujes si to moc hezky, ale ve skutecnosti to takhle nefunguje a sam to dobre vis.
je tu spousta lidi, kteri na auto nemaji, je tu spousta lidi, kteri nemuzou jen tak odejit z prace nebo se nekam stehovat, protoze nejsou vsichni uspesni zajisteni podnikatele, nebo spickovi odbornici, po kterych firmy okamzite skoci kdekoliv na svete.

kdyz jsi byl mlady a nemel jsi auto, urcite jsi byl moc rad za to, ze za tebe nekdo vyresil, jak se nekam dostanes. !638!

thevalheru

thevalheru | 8. 04. 2011, 15:08:01 | více příspěvků | napsat uživateli

mytni ani silnicni dan neplnej svoji fukci, viz stav silnic a dalnic. Spotrebka ji naopak plni viz obrovskej vyber do rozpoctu (+ na ni navazana cena sluzeb/zbozi). Vlacky mam docela rad, ovsem nedavna zkusenost z prvni v IC me celkem zklamala, takze minimum je prvni v EC.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 15:04:13

> Arrioph
To s tím rozchodem byl příklad z Ukrajiny, ale ok máš pravdu. Co se týče té otázky "co s nima" - proč by měl někdo třetí (stát/já/kdovíkdo) řešit, co s nimi? Jsou to osoby jako my, mají stejnou zodpovědnost - svou situaci si musí, jako každý, vyřešit sami. Nelíbí se mi dojíždění? Přestěhuju se. Nelíbí se mi moje práce? Najdu si jinou, nebo se naučím něco jiného. Co udělají se svým životem, jehož je doprava součástí, není moje věc. To, co se dotuje z daní, je moje věc.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:56:08

> DavianThule
spousta lidi jezdicich vlakem auto uz ma, ale nepouziva ho na dojizdeni do zacpanyho mesta, kde neni ani kde parkovat.
a ne kazdy ma moznost si nejake "spolujezdectvi" najit. co s tema?

jo, psal jsem, ze maly zasilky je vyhodnejsi prepravit po silnici.
v polsku snad maji stejny rozchod jako tady, ne? !638!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:48:02

> yourbrainisasickjoke
Neříkám, že rozumím. Ale jakékoliv protěžování železnice mi v ČR příjde jako naprostá utopie, i kdyby úmysly byly sebelepší.

> Arrioph
To je sporné... odepřeš-li člověku vlak, nekoupí si auto, ale bude hledat jiné levné řešení, třeba spolujezdectví v autě - toho času to fungovalo velice dobře na trase Brno-Praha třeba, bylo to ten rok, co začaly jezdit žluté autobusy.

Ještě k té železnici: to máš sice technicky pravdu, ale opět narážíš na hranice systému. V současné době je kapacita železnic neoficiálně "rezervovaná" pro velké podniky, které mají nasmlouváno vše na roky dopředu. Dopravit třeba jednorázově, nebo i ne dlouhodobě celý vlak dřeva z Polska je obrovský problém. A to ještě vůbec neřešíme situaci s rozchodem kolejí, popř. jak to dřevo na ten vlak dostat (většinou ho tam doveze právě ten náklaďák).

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:23:36

> Arrioph
Prave, jakoby idealni by byla realizace preprav slozena treba z vice druhu dopravy..jenze na to u nas treba neni infrastruktura a zeleznicni nakladni dopravci nejsou uplne schopni..problem je, ze je tezky takovou dopravu njakym zpusobem protezovat..

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:20:38

> DavianThule
ono to pak bude i tvoje vec, az vsichni nalezou do aut a zacpu uz ted precpane komunikace.

ono se to vylepsit da, ale nebude to levny reseni.
u prepravy malych zasilek (malo vozu jednou za cas nebo nepravidelne) to asi nikdy nebude tak vyhodne jako po silnici, ale pro vetsi objemy zbozi je zeleznice lepsi. takze nejde rict, ze je zeleznice nahovno a vsechno na silnici.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:18:51

> DavianThule
Tohle nema cenu. Ty vylozene nerozumis ekonomice dopravy obecne. Ja mluvim o variabilnich externich nakladech dopravy, ty resis fixni, ale ani ty nejsou zaplaceny uzivatelem dopravy..Doporucuju precist treba "Analýza disproporcí mezi zpoplatněním uživatele silniční a železniční dopravy a využívanými službami" disertacni prace pana Bartheldiho;).

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:12:53

> yourbrainisasickjoke
Aaargh, u silnic že není zohledněn dopad na společnost (finančně)? Co je to za nesmysl? Když už, tak je až moc - viz. například přechody pro medvědy na D5 a podobné "vychytávky" betonové lobby. Vliv na zdraví apod. je zohledněn až příliš v plánovací fázi silnic (pokud nevíš, jak to probíhá - vygoogli si).

Navíc, nezohledňuješ jednu dost zásadní věc: většina lidí se CHCE dopravovat individuálně a ne sockou. Je to podstatně praktičtější.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:08:43

> DavianThule
No zcela jiste to lesteny prd neni, jen jsem se snazil v souvislostech popsat nektery problemy. A to jak jsi to shrnul je uplnej nesmysl. Silnice jezdi vpodstate za dumpingovy ceny oproti zeleznici, protoze nejsou financne zohledneny jeji negativni vlivy na spolecnost (nehody, hluk, emise, skody na majetku, ani opotrebeni infrastruktury). Google it, pokud jsi necemu nerozumnel;). Jeji vyhoda je spis ve flexibilite a existenci konkurence..Jinak obecne je spis pretizena vic silnice nez zeleznice. Pokud chces vedet neco o rozsireni kapacitnich moznosti zeleznice precti si neco o ermts/etcs..to ze tam je mala konkurence, malo dopravcu je druha vec..

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:05:13

> Arrioph
No to je přece jejich věc. Proč by měl člověk A dotovat člověka B, jen proto, že člověk B bydlí v nějaké prdeli, kam nejezdí autobusy? Vždyť je to uplně stejné, jako když bába, co bydlí na Vinohradech v bytě s tržní cenou 30 mega, platí nájemné 5 tisíc kaček - přece by bylo nemorální jí chudince dát tržní nájemné... !1302!

Co se železnice týče - ano, dejme tomu, ale to není něco, co se dá systémově změnit - čili neschopnost personálu, zasekávání odbavení, zpožděné vykládky apod., nelze brát jen jako "české" specifikum ČD, ale jako systémovou charakteristiku železnice obecně (ze zkušenosti jsou rakouská, polská, slovenská železnice na tom podobně, cokoliv na východ a na jih je ještě podstatně horší).

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 14:00:31

> DavianThule
obecne zeleznice pretizena neni.
ty dlouhy doby prepravy jsou zpusobeny hlavne samotnou technologii provozu (napr. dlouhymi pobyty na seradovacich nadrazich).

a co budes delat s tema lidma, kteri dojizdi vlaky, az je prestanes dotovat?
vsechny do autobusu? do aut? !638!

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 13:54:25

> yourbrainisasickjoke
"Udržitelný rozvoj" je socialistický mýtus a veřejná doprava nikdy nemůže nahradit dopravu individuální - díky bohu za to, kdybych si měl představit, že by se všude cestovalo mezi sockama...
Jinak tomu, co jsi napsal, se odborně říká leštěný prd: pomocí chytře vypadajících termínů jsi na odstavec napsal to, co se dá shrnout do jedné věty: silnice jsou předražené (souhlas), železnice je už tak přetížená. Každý meloun, mající ze socky tucet orgasmů, nikdy neřešil problémy dopravy po železnici - zkus si přepravit 3 vagony zboží odsud do Polska. Železnice je už tak přetížená, čekací doby a průchodnost je šílená, ČD Cargo naprosto nefunkční...

Kdepak, železnice je utopie. Chce to přestat jí dotovat úplně.

uživatel eliminován | 8. 04. 2011, 13:42:05

Lepší už to nebude !1319!

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

diskuzezlolidfotkamhdlibkokuponspolečnostželezniceprostředísériedaňdoprava

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑