Diskuze a otázky - Dárcovství lidského orgánu?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 20:07:47 |

Pákistánec Muhammad Ašraf zoufale potřeboval peníze na umoření dluhu. Rozhodl se prodat ledvinu a dostal za ni v přepočtu necelých 48.000 korun. Dnes však nemůže pracovat, chodí o berlích a má velké bolesti. "Kdyby se mě někdo ptal na radu, zda něco podobného podstoupit, řekl bych mu, aby to nedělal. Jenomže lidi jako my nemají na vybranou,"
Z jeho vesnice Sultanpury prodala své ledviny nejméně půlka obyvatel. Nazár Muhammad, který vozí zákazníky v rikši, prodal ledvinu taky. "Nikdo to nedělá pro zábavu. Chtěli jsme zaplatit dluhy, abychom mohli rodiny vykoupit z otrockých smluv. Nemáme tu vůbec nic, ani vodu. Majitelé pozemků nás utlačují," vysvětluje. Ledvinu prodalo 20 z jeho příbuzných a byly mezi nimi i ženy.
Myslíte si, že je to nejhorší formou vykořisťován?. "Těží z toho jedině ti bohatší a lékaři, kteří jsou do toho zapojeni?Co si to tom myslíte vy?

reagovat

Darovali by jste, kdyby jste se dostali do těžké životní situace?

V anketě hlasovalo celkem 21 uživatelů

V diskuzi je 50 příspěvků a shlédlo ji 1199 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 16. 12. 2008, 22:40:53

Zrovna jsem vidělav TV, jag jedna Slovenka napsala na net inzerát, že prodá své orgány..protože její syn trpí nějakou vzácnou chorobou (po jeho otci) a na operovaci nemá peníze a navíc ji můžou provést jedině v Americe nbo Rusku..
A jag tag uvažuju..asi mi ani její přístup nepříjde zrovna ideální..
sice tím zachrání živo synovi..ae zase ho připraví o matku. A život s nemocným, taky možná později mrtvým otcem není zrovna lehký.. Gdybych byla na jejím místě a musela bych se rozhodovat pro ty nejkrajnější možnosti, asi bych radši začala šlapat..nebo se snažila peníze sehnat nějakým jiným způsobem..ae asi né až tag drasticky, že bych se ,zabila, a připravila se tím i o pohled na vyléčeného synka..
Každopádně je mi jich líto..

uživatel eliminován | 11. 05. 2007, 21:53:24

Je to nechutný, že v některých státech nemají lidé šanci dostat peníze, tak že kvůli tomu musí prodávat věci, které slouží k jejich přežití..

Zrovna o dárcovství jsme se včera bavili na první pomoci... hodně se "dávají" již zmiňované ledviny, dávají se játra (protože člověk může žít, pokud mu funguje 1/5 jater..) takže my zdravý máme tak říkajíc nadstandart .... bohužel tenhle "dárek" je hodně rizikový..

1) hrozí to, že ten orgán se v cizím těle neuchytne... to znamená že ten člověk, kterému byl tento orgán přidán bude mít tak šílené bolesti a bude mít v tom těle takový zmatek, že to stejně nedopadne dobře ----) někdy to skončí smrtí a celý tento zákrok je naprosto zbytečný...

2) člověk, který daruje... si může v blízké době po operaci udělat něco s např. druhou ledvinou... a je to - život za život -

- no přemýšlela jsem nad tím, jestli bych někomu dala takovýto orgán... a myslím, že pokud by to byl někdo z rodiny... (myslím jako té blízké ) tak bych do toho určitě šla... ale pokud by to byl někdo cizí, tak bych do toho asi nešla a nebo bych se hodně rozmýšlela.. vím.. je to sobecký.. vím, že kdyby to takto brali všichni, tak spousta lidí zemře.. ale přece jenom je to velký zásah do organismu...

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 23:10:22

Aquarius30

k:...ale tohle neni diskuse pro pravoverne ODSaky, ze jo ?

Ale je, nebudeme je diskriminovat, ale musej pošilhávat nalevo !102!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:38:09

Dagger

takže prachy deformují naší morálku.
No někde jsem slyšel že diky uspechu v klonovani jednou se naklonuje buňka zdraveho zubu a až vyroste, tak se jim nahradi zub zkaženej. Takhle bych to bral, jiná řešení jsou nehumánní.

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:30:35 | více příspěvků | napsat uživateli

Ivosicek
no co bys čekal... svět se točí akorát kolem prachů... ti co maj prachy si myslí že si můžou koupit všechno... a bohužel to tak i skoro je... už si můžeš koupit i zdraví

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:28:23

Dagger

v Číně dokonce se i popravují vězni, aby mohly jejich orgány být použity pro příjemce, většinou ze západu.

Takže vlastně v našem světě oceňujeme různýma cenama i lidské bytosti.!1217!

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:25:17 | více příspěvků | napsat uživateli

Ivosicek
no tak pochopitelně... si přece někdo kdo nemá žádné prachy nebude platit za orgán i když ho potřebvuje

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:23:27

Dagger

nejde o oznaceni, ktera zeme je rozvinuta a ktera rozvojova, ale zaplaceni za ty organy maji lidi vetsinou z rozvinutych zemi. Kdysi jsem videl film na toto tema, jmenoval se : Kandidati zivota a smrti.

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:20:13 | více příspěvků | napsat uživateli

civilizovaná země je relativní pojem..... to že pár blbečků nahoře slavnostně rozhodně že takhle země se bude řadit k rozvinutým zemím a ne rozvojovým z ní ještě nedělá vyspělou civilizaci...

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:18:03

deathka

a v civilzovaných zemích né?

Prave civilozovane zeme maji prachy na to aby si ty organy mohly poridit od lidi zijicich v urcite bide.

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:18:03

Ivosicek : to fakt? !645!

seresme: už je tam aj tak pavučina !645!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:16:50

a ta hygiena taky nebude zrovna nejlepsi

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:16:35

ivo
jaco

to abych se kurva snazila !1358!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:14:53

TO je jedna z nevýhod dárcovství orgánů...v zasotalechj zemí to dělá jen a jen špatnosti

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:14:29

SeresMe : keby aj fungoval aj tak je malý !645!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:14:07

jacombo69

žádnej p.... nemůže být nefunkční, to záleží jen na té partnerce, aby se stal funkčním !1250!

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:13:34 | více příspěvků | napsat uživateli

deoxyribonukleotid
jasně... ale co mě dycky dokáže vytočit je ta zasraná upoutávka od unicef jak tam někdo žere ten dort a čím víc ho žere, tak se objevuje obrázek vyhladovělého dítěte... a pak tam je nápis že každých x hodin zemře na světě jedno dítě hladem...
a co je mi kurva po tom??? to mě dycky dokáže akorát nasrat bo většinou u toho jím a přestane mi aj chutnat!450!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:13:27

jacombo
vazne? NENI O CO STAT? !1358!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:10:19

Dagger

no až takhle daleko jsem netušil, že může dojít boj se satanismem. Znal jsem jednoho, kterej se věnoval satanismu, ale skončil tak u obětování nějáké ptačí hlavy.

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:10:00

Dagger: jezis, to me radsi ani nerikej, to je sila ,co se deje a nechci ani rozebirat dalsi socialni problemy chudych zemi, nikoho to ani nezajima,pac se kazdej stara jen o sebe... A tady to vymytani dablu z deti je taky problem penez,pac se rodice casto chteji deti zbavit,jelikoz na ne nemaji penize a vyzenou deti z domu s oduvodnenim, ze jsou to dablove a vrazi a deti se toulaji po ulicich kradou a v horsim pripade umiraji na ruzny choroby ci hladem

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:08:44

darujem svoj penis, zn. nefunkčný !645!

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:08:16 | více příspěvků | napsat uživateli

Ivosicek
asi... já nevím přesně.... mě zaujala akorát ta myšlenka...

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:07:37

Dagger
k:
jo... nebo ti kněží se prostě rozhodnou že budou vymítat ďábla z těla malé holky vagínou.... což mi přijde jako totální úchylnost

A kde se to stalo, někde v Africe?

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:06:53

deoxi
kdyz jim sekaji ruce, jak je pak nuti zebrat? !1358!

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:05:37 | více příspěvků | napsat uživateli

hej problémy 3. světa sou fakt hnus...

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:05:22 | více příspěvků | napsat uživateli

deoxyribonukleotid
jo... nebo ti kněží se prostě rozhodnou že budou vymítat ďábla z těla malé holky vagínou.... což mi přijde jako totální úchylnost... a ještě se na to celá vesnice dívá...!898!

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:03:22

kneta sora chtela jsem napsat knezi

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:02:56

Dagger: Ne,ale vydela jsem o tom dokument na filmovym festivalu v Uherskym Hradisti. To je sila, proste ti kneta tam naprosto manipuluji s lidma a jsou jim schopni vsugerovat, ze jejich deti jsou carodejove a vrazi a pak z tech lidi vymahaj prachy za lecbu. Radsi ani nechci rozebirat, kolik deti pri lecbe prijde o zivot...

uživatel eliminován | 4. 12. 2006, 22:00:16

Daruju svou blbost...a zadáčo....!2!!1423!!2!

Dagger

Dagger | 4. 12. 2006, 22:00:11 | více příspěvků | napsat uživateli

hele a četli ste někdy o vymítání ďábla z těl malých dětí...? to je humus....

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

ledvinamuhammadašrafdárcovstvípenízenazárdluhbolestvelkásultanpuryumořenívesnicepákistánecčlověkberleobyvatelzákazníkorgánpřepočetpůlkakoruna

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑