Diskuze a otázky - dajli mi medajli
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 5 příspěvků a shlédlo ji 1123 uživatelů .
Juha_Kankhunen | 18. 07. 2007, 12:53:46 | více příspěvků | napsat uživateli
lenoši líní oblík bych vás do latexu a nechal pěkně vychladnout v pravý poledne pod pořádným sluníčkem minimálně 35 stupňů
Juha_Kankhunen | 18. 07. 2007, 12:44:04 | více příspěvků | napsat uživateli
tak do toho pěkně tvrdit muziku!292!
Juha_Kankhunen | 18. 07. 2007, 12:43:31 | příspěvky uživatele | napsat uživateli
Pátek 13.7. 2007, 20:00
Šokující fotografka se zálibou v latexu, perverzních nápadech, pózách a v ženách, do kterých promítá sama sebe a své pocity. To je Emma Delves-Broughton. No, kdo by ji nechtěl?
Latex, latex, latex. Skoro by se dalo odhadovat, jaké prádlo nosí Emma Delves-Broughton nejraději. Ale vážně - její posedlost a záliba v latexu je ve sbírce fotografií Kinky Couture jasně patrná a ani sama fotografka se takové dedukci nebrání. Její fotografie esteticky uspokojí mužskou touhu po ženském těle i ženskou zálibu v líbivém ošacení.
Pokud jste si někdy kladli otázku „Co asi tak může spatřit komorník?“, pak už nemusíte dál hledat. Emma takové prostředí přibližuje. I s atraktivními kulisami paláců, zahrad a atmosférou šlechtické dekadence. Stačí, když si prohlédnete rozpustile dráždivé portfolio fotografky Emmy Delves-Broughton. Inspiraci tato umělkyně čerpá z výstavní sloupové architektury 18. století, která je k vidění v jejím aristokratickém rodném městě Bath na jihu Anglie. Ve své tvorbě vzdává hold duchu okázalých prostor majestátních zahrad a paláců. Její modelky však těmto prvkům nejsou vystaveny vždy - přistihnete je, i jak se provokativně protahují na zdobené posteli s nebesy, líně se opírají o starobylé dřevěné obložení nebo jak se spoře oděné vkrádají do temného vinného sklípku, kde jim útěchu může poskytnout jedině svíčka, kterou si nesou s sebou.
Emma samotná je také trochu záhadná. Jako by se tato tichá, zdvořilá a skromná dáma, která stojí přes den nohama pevně na zemi, vyžívala v kontrastu. Proto pak z jejích autoportrétů drze a sebevědomě shlíží divoká, nezkrotná dračice. Právě tento dualismus její povahy jí umožnil tvořit tak různorodé práce. Od delikátně ručně dobarvovaných černobílých fotografií, které jako by zachycovaly samu podstatu světa módy a krásy, až po její smyslné práce plné intenzivní atmosféry, z nichž čiší erotično a pozlátková scéna kabaretu.
Jako by mávala kouzelnou hůlkou dobré víly a splétala dohromady styl líčení a prostředí. Kadeřníci pro ni češou účesy z jiného světa a krejčí šijí přiléhavé kostýmy podle návrhu fetišistických designérů. Když cvakne závěrka, před níž pózují ženy jako Valeria Dragova, Emily Marilyn, Persephone nebo Charlie O'Neale, vždy zachytí další kus dokonalosti. Latex tak vyleštěný jako zrcadlo, že by se v něm Emma mohla jasně vidět, jak ostří na pozadí modelky. Mějte se na pozoru, Kinky Couture vás očaruje!
Silné a sexy ženy začala Angličanka Emma Delves-Broughton fotografovat začátkem devadesátých let. Její práce se poprvé objevila v časopisech Skin Two a Amateur Photographer v roce 1998. Brzy nato následovala její první samostatná výstava nazvaná „Rtěnka a řasy“ v galerii f-stop v Bathu a později toho roku v „Skin Two Rubber Ball“. „Pohybuji se v oblasti portrétu, fetiše, módy a krásy. Původně jsem se specializovala jen na černobílou fotografii, přičemž jsem využívala široký záběr technik, mezi jinými tónování a ruční vybarvování na papíře s hrubou strukturou. Dnes jsem stejně tak doma v barevné fotografii, která v mojí práci focení módy a krásy hraje hlavní roli. Velmi důležitá je pro mě pozornost k detailu, při níž čerpám ze své zkušenosti, kdy jsem pracovala jako vizážistka a stylistka. Mezi mé klienty patří návrháři spodního prádla a kadeřníci,“ říká o sobě Emma Delves-Broughton.
Většina jejích modelů jsou ženy. „Před objektivem jsou daleko uvolněnější a ochotnější nechat se fotografovat, takže to pro mě byla jasná volba. Jako žena se automaticky dokážu vcítit do jiné ženy, nesnažím se je do ničeho nutit, mohou se tedy cítit uvolněně a před objektivem si to užívat,“ popisuje svou práci se ženami Emma Delves-Broughton. „Protože jsem žena, dokážu si taky představit, jak sexy se ženy cítí v těsném a odhalujícím oblečení. Fotografuji ale i muže - i když ne tak často. Jsem velmi vybíravá v tom, které muže chci fotit. Pravidelně spolupracuji asi jen se třemi muži. Každý z nich je úplně jiný, všechny však spojuje to, že se rádi nechávají fotit,“ říká o mužských modelech fotografka.
Z fotografií Emmy Delves-Broughton skutečně už na první pohled dýchá fetišistické zaujetí latexem, těsným a odhalujícím oblečením, jak sama říká. Zároveň však mají její obrázky něžný ženský rozměr. Nenajdete na nich odhalený ženský klín a jen zřídkakdy nahá ňadra. Přesto se snad většina mužů shodne, že zachycené modelky jsou až neskutečně sexy a nechybí jim ani perverzní podtón. To, co se odehrává Emmě před objektivem, v sobě má i kus dominance a submisivity. Modelkám to kouká z očí, dere se jim to z výstřihu i z pod sukně. Obvykle na snímku na první pohled odhalíte, zda má submisivní, nebo dominantní atmosféru. Většinou k tomu slouží jen prosté pózy dívek, což značí výborné oko fotografky i její cit pro vnitřní svět ženské duše.
Někdy však Emma Delves-Broughton využívá prostředí nebo nejrůznějších rekvizit. Dívka v poutech uprostřed scény jako vystřižené z hradního sklepení je takovým příkladem. Jinde je to latexový kostýmek služtičky na kolečkových bruslích, co podmalovává atmosféru, o pár stránek dál najdete celkem srozumitelnou fotografii dívky na dřevěném koni s doutníkem a sklenicí šampaňského. Mnohdy ovšem stačí mnohem lehčí náznaky, jako třeba napnutý rudý provaz v rukou vyzývavě se tvářící brunetky v sexy korzetu. Kožené bičíky, vysoké boty, síťované punčochy, obojky, rukavice, piercing a tetování jsou dalšími atributy snímků britské fotografky. Nejsou nápadné, ale dotvářejí celek do vzrušující formy.
Zajímavá na portfoliu Kinky Couture je i volba prostředí. Emma Delves-Broughton se nebojí tvořit v interiérech ani v exteriérech. Fotografie pod širým nebem obvykle směřuje do zeleného prostředí tajuplných palácových zahrad. V poslední sbírce fotografií však výjimečně najdete i urbanistické prostředí velkoměsta s mrakodrapy. Většinou však opravdu tvoří exteriér zámecká zahrada a její romantická zákoutí se starými schody, zahradní besídkou či cestou ztrácející se v tajuplném tmavém stínu. Doménou této odvážné fotografky však zůstávají starobylé interiéry. Tam, kde interiér nestačí, dokáže Emma vytěžit maximum z doplňků a rekvizit. Příkladem může být fotografie dominy a její služky leštící botu.
Fotografie pravděpodobně vznikala v ateliéru, přesto dýchá starobylým kouzlem. Efekt vytvořila stěna z kvádrů pokrytá stříbrnou fólií a nutné doplňky. Tato fotografie také odráží zálibu Emmy Delves-Broughton v černobílé a částečně ručně kolorované fotografii. Středobodem tohoto snímku je nezvyklá červená latexová bota s bezmála třiceticentimetrovým podpatkem. Bič v ruce blondýny s drsným pohledem a mužským účesem nenechává na pochybách, jaký vztah se skrývá v póze obou žen. Klečící služka leštící botu „madam“ charakter snímku jen dotváří.
Mužský fotograf by zřejmě spoléhal jen na zachycenou dominanci a submisivitu, ale ve výrazu klečící dívky nenajdeme žádný strach, bolest nebo ponížení, ale naopak svůdnost a roztomilou koketerii. To je důkaz, že Emma Delves-Broughton svou práci nejen umí, ale že její fantazie sahá mnohem dál, než by se na první pohled zdálo. Výborně dokáže zúročit své schopnosti empatie a výhodu, kterou může mít jen žena, která fotografuje ženu - schopnost vcítit se do pocitů jiné ženy navlečené do svůdného a těsného prádla. Této schopnosti muži nikdy nedosáhnou, ale Emma to umí využít.
Víc než kde jinde tak má i muž nad stránkami Kinky Couture možnost nahlédnout do ženské duše a najít tam stejné erotické touhy a přání, jaká v sobě leckdy nosí sám. Tohle by takové překvapení být nemuselo, zato jím je fakt, že emoce v tvářích modelek dokládají, že si to ty dívky skutečně užívají. Malou výjimku v pracích této britské fotografky tvoří i prosté ateliérové fotografie s jednoduchým barevným pozadím. Právě tyto snímky dokládají, že Emma svou práci zvládá i bez rekvizit a tvořivého interiéru či smyslného exteriéru. Víceméně kuriozitou už jsou fotografie bizarních latexových obleků stylizovaných například do podoby tygra, klauna nebo jakéhosi mušketýra. Tyto fotografie sice vznikaly pravděpodobně na objednávku výrobců latexového oblečení, ovšem i přesto či snad právě proto dokládají autorčinu bohatou fantazii a schopnost svobodně a tvořivě pracovat i na předem dané téma.
(David Garkisch, Redhot)
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 3 uživatelů