Diskuze a otázky - co čtete?co vás zajímá?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 2. 06. 2008, 15:11:55 |

zdá se mi to nebo se dnes už moc nečte, nekouká na klasické filmy,nechodí na výstavy,do divadel,do muzeí?občas mám problém se s někým mladším domluvit,protože vpodstatě umí velmi špatně česky,bez širší slovní zásoby, tudíž neumí vyjádřit přesně to,co chce. Já myslím,že to je právě tím, že se málo čte, případně píše. O hrubkách v psaném projevu nemluvě,ale to by člověk ještě přešel.

reagovat

čtete?

V anketě hlasovalo celkem 3 uživatelů

V diskuzi je 214 příspěvků a shlédlo ji 989 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Razzy85

Razzy85 | 29. 09. 2008, 18:36:58 | více příspěvků | napsat uživateli

pardon, omlouvám se za ten prasopis v předchozím postu, nasekal jsem tam chyb až běda !20!

Razzy85

Razzy85 | 29. 09. 2008, 18:36:03 | více příspěvků | napsat uživateli

kulturní barbaři a ignoratni jsou všude !1! Pro někoho je kulturní záležitost návštěva dobrého divadelního představení, filmu, přečtení nějaké knihy....a jiný pod pojmem kultura vidí maximálně večírky a následné fotky v bulvárech.

Mimochodem, když už jste nadhodily to divadlo, tak jsem si teď v knihovně půjčil dvě knížky s divadlníma hrama, v obou je pět her - první jsou hry od Ibsena a druhá s hrami od L. Pirandella....vřele doporučuji, přečetl jsem je jedním dechem....zdramatizované to musí být vážně rachot. Dům loutek (Nora) a Šest postav hledá autora je prostě mazec !1!

uživatel eliminován | 29. 09. 2008, 18:16:33

> RCPR jj...začneš něco o divadle a oni málem ani neví, že nějakou takovou budovu ve městě mají....

uživatel eliminován | 29. 09. 2008, 09:10:15

> no_dominance to jsme na tom podobně:)připadám si,že na mě koukají,jako bych spadl z Marsu:))

uživatel eliminován | 27. 09. 2008, 22:37:36

no musím se přiznat, že čtení mě zas až tak nebere...musí mě ta knížka pohltit, jako třeba teď dočtená manon lescaut nebo lolita...jinak kulturním životem rozhodně žiju a je fakt, že když se některých lidí na něco ohledně kultury zeptám, tak na mě jen hledí....:(

Razzy85

Razzy85 | 1. 07. 2008, 11:09:20 | více příspěvků | napsat uživateli

teď jsem dočetl od José Ortegy y Gasseta Vzpouru davů...vřele doporučuji !5! akorát trochu depresivnější

uživatel eliminován | 1. 07. 2008, 09:59:44

> Razzy85 Nádhera to je, ale nikomu to nenutím a taky tím nechci říct, že se nedívám na televizi. !121!

uživatel eliminován | 26. 06. 2008, 18:20:50

zdraviiim:)) no jo, já nekomunikuji, nýbrž se vždy tak zaberu do knihy, že už mi nezbývá čas na net:)

uživatel eliminován | 25. 06. 2008, 08:42:33

Razzy85:neumřelo,já jen nemám čas pořád:)no,já třeba Čapka doporučuju i nezkušeným čtenářům,samozřejmě ty lehčí věci..

Razzy85

Razzy85 | 25. 06. 2008, 00:53:54 | více příspěvků | napsat uživateli

tady to nějak rychle umřelo....přitom po dlouhé době taková zajímavá diskuze !1!

Razzy85

Razzy85 | 24. 06. 2008, 13:57:44 | více příspěvků | napsat uživateli

RCPR: Souhlasím s Tebou, určitě je lepší číst cokoli - každé dílo nás nějak ovlivňuje a formuluje naše názory. Když už nic, tak i braková literatura nějakým způsobem odráží a reflektuje dobu a člověk si tak může udělat obrázek. Když v sobě člověk dokáže probudit tu správnou vášeň a nadšení pro literaturu, tak se mu neskutečně rozšíří obzory. Dá se říci, že co kniha, to minimálně jedna zajímavá myšlenka (minimálně). A pak ikdyž narazí na těžší nebo nějakým způsobem zajímavější kousky prozaické (i v české literatuře: autoři jako Vladislav Vančura, Milada Součková, raná tvorba Čapků nebo Egon Hostovský), tak to dotyčného neodradí, ale naopak si o tom zjistí co nejvíce, aby to pochopil. Ukázkově se tenhle přístup dá aplikovat na poezii. Což ve výsledku přináší nejkrásnější zážitek prožitek z díla a člověka to nesmírně obohatí. !1!

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 13:29:57

Razzy85:ale jo,souhlasím s tím,jen si myslím,že je to začarovaný kruh..když někdo nečte,nemůže se nikdy dostat na takovou duševní úroveň,aby toho Satra pochopil (někdo se na tu úroveň,samozřejmě,nedostane ani když číst bude).jsou knihy a filmy pro lidi,kteří jsou na jiné,řekněme "nadprůměrné" úrovni vzdělání a poznání,ale prvotní je,aby člověk četl rád a chtěl poznávat literaturu.v normálním případě člověk těžší věci nechá na dobu,kdy je bude schopen pochopit.já chtěl jen říct, že je lepší číst cokoli, než nečíst vůbec:)

Razzy85

Razzy85 | 24. 06. 2008, 13:13:45 | více příspěvků | napsat uživateli

RCPR: V tomhle si s Tebou dovolím polemizovat - myslím, že je dobré, aby člověk měl nějakou tu zkušenost a naučil se přemýšlet. A nebo se k tomu alespoň dopracoval. Když člověk nechce sám, tak se to bohužel nikdy nestane.

U mě tohle přišlo zhruba ve čtrnácti; filmy, na které jsem koukal mi začaly připadat příliš povrchní a de facto jeden jak druhý. Podvědomě jsem hledal něco jiného - až jsem jeden večer v benešovské čajovně shlédl Baraku a Mechanický pomeranč. Přiznám se, že pomeranč mě šokoval. Ten film měl v sobě sílu, neskutečnou sílu. A zároveň i myšlenku (co je horší, jestli násilí jednotlivce a nebo násilí společnosti). Od té doby jsem si začal filmy hodně vybírat. !1! Ale zpět k původní myšlence: spousta lidí dělá to, že když něčemu nerozumí, tak je to nezajímá. A nezajímá je to jen proto, že o tom nemají dost informací. Mnoho lidí trpí pohodlností - nudí je to nebo to nechápou a tím to pro ně hasne. Málokdo si v takové situaci dokáže klást otázky typu: Čemu na tom nerozumím? Neuteklo mi tam něco důležitého? Kam tím autor míří? Proč použil tenhle styl vyprávění? Proč tu scénu natočil takhle? Proč tu pasáž knihu nebo knihu takovou napsal zrovna takovýhle způsobem? Tenhle způsob nazírání vyžaduje to, aby si člověk uvědomil, že režiséři i spisovatelé mají knihu promyšlenou, nic netočí nebo nepíší náhodou, vše má nějaký záměr, je tam určitá autorská intence. Správně namítnete, že tady ale funguje i podvědomí, které spisovatel ani režisér nemají pod kontrolou. Chce to vykročit ze stínu čtenáře prvního stupně, který čte (nebo sleduje film) jen proto, aby se dověděl, jak to dopadne, ale dostat se na pozici čtenáře (nebo diváka) druhého stupně, který už si všímá prostředků, jakých bylo použito pro výstavbu díla a zkoumá, jaký to má význam pro celkové pochopení a snaží se tak vlastně přiblížit autorově intenci (což je nereálné, protože nikdo z nás nevidí autorovi do hlavy, když dílo tvoří).....více odkážu na knihu Umberta Eca Šest procházek literárními lesy. Myslím si, že je nezodpovědné dávat někomu číst třeba od Sartra Nevolnost, od Faulknera Absolone, absolone, od Nervala Silvii, od Joyce Odyssea, od Tolstoje Annu Kareninu, od Craina Rudy odznak odvahy.....třeba v případě Sartra, když člověk v životě neslyšel o existencialismu a nemá alespoň trochu teoretické povědomí o fenoménu existencialismu a jeho poetice, tak určitě nepobere, proč jsou v Nevolnosti takové popisné pasáže, kdy třeba vypravěč sleduje vlastní tělo (hned na začátku).

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 11:35:42

Razzy85:jo,to máš recht,ale stejně není na škodu se podívat,i když tomu ten člověk nerozumí..jak jinak se vzdělá?nečíst,protože tomu nerozumí je stejný,nikdy se nevzdělá,protože tomu nerozumí a nebaví ho to:))

Razzy85

Razzy85 | 24. 06. 2008, 10:21:00 | více příspěvků | napsat uživateli

babyboar: českou a anglickou literaturu? Páni, máš můj obdiv. Ikdyž musí to být docela nádhera !1!

Razzy85

Razzy85 | 24. 06. 2008, 10:18:40 | více příspěvků | napsat uživateli

RCPR: a co se týče klasických film - dle mého názoru nejsou pro každého, člověk na ně potřebuje určitou zkušenost, aby je dokázal ocenit.Myslím, že na to, aby člověk dokázal ocenit dobrý film musí mít nasledován i nějaký brak, aby pak dokázal rozlišit, co je dobré a co špatné. Postavit před netrénovaného diváka tvorbu Pasoliniho, Bergmanna, Lynche nebo Feliniho si zakládá akorát na to, aby se u nich buď neuvěřitelně nudil (protože je nechápe - např. Mullholand drive, Lost highway, Persona, Mlčení, Sladký život) a nebo byl akorát zhnusen (opět proto, že to nepobírá - např. Salo, Evangelium sv. Matouše, Mazací hlava, Sloní muž)
!5!

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 10:11:14

babyboar: mechanický pomeranč je úžasný:) RCPR: nooo.. asi jo, buďme rádi :D

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 10:10:51

babyboar:tak to máš sakra těžkej obor,to klobouk dolů..

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 10:10:11

Razzy85:no právě proto už čtu jen na netu,nejsem pak naštvanej,že jsem vyhodil prachy zbytečně:)

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 10:05:44

BLIK !1205!

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 10:02:53

Já radši knihu než film, naposledy jsem četla Mechanický pomeranč. To byl opravdu zážitek. Hodně knížek musím mít načteno do školy, protože studuju anglickou a českou literaturu, ale moc mě to baví. !777!

Razzy85

Razzy85 | 24. 06. 2008, 10:02:42 | více příspěvků | napsat uživateli

jediný noviny, co se dají číst, jsou Hospodářské a Respekt !1! A co se týče čtení....tak v tuhle chvíli převážně klasická beletrie, jak světová, tak česká. Teď se zrovna prokousávám Miladou Součkovou !1!

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 09:59:17

Kristynka0407:no jasně,to já už vzdal,čtu noviny jen na netu,aspoň nemám černý ruce od barvy:)ale chybí mi to listování:)

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 09:25:40

co čtu? noviny!1107!

uživatel eliminován | 24. 06. 2008, 09:24:58

Lilibeth:no o rusku by se dalo psát hodiny,ale buďme rádi za to,co máme my:)

uživatel eliminován | 23. 06. 2008, 20:10:46

RCPR: ja nevim, ja v rusku nebyla !486! ale co mam spoluzacku rusku, oni maj asi tam uuplne jinaci pomery !898!

uživatel eliminován | 23. 06. 2008, 16:15:13

Lilibeth:ruskej realismus ano,horší je ruská realita!2!

uživatel eliminován | 23. 06. 2008, 16:12:23

RCPR: noo.. ja mam rada ruskej realismus:))

uživatel eliminován | 23. 06. 2008, 10:56:49

Lilibeth :to máš pravdu,i když já rusy čtu nerad,jsou moc šroubovaní a ten jejich styl je příliš ode zdi ke zdi..ale čechov ještě jde..

uživatel eliminován | 23. 06. 2008, 09:14:15

RCPR: dobrá klasika !122!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

vpodstatěhrubkaproblémmuzeummálodivadloprojevzásobačlověknemluvamámafilm

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑