Diskuze a otázky - 2. narodni obrozeni

úvodní strana | aktualizovat | dolů

JayPeg

JayPeg | 4. 02. 2008, 14:09:45 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

moji tvoji nasi vasi cesky bratri jmenovite
Joseg Kajetan Tyl
Frantisek Palacky
Josef Jungman
Josef Doubravsky a dalsi jmena

bojovaly proti germanizaci.....
dnes v 21.stoleti se setkavam s lidmi ktery pisou lidiczky ,plosim plosim, pak nektery pulku pisou anglicky a pulku cesky nektery kazdy pismenko jine a potobne .....

tak mi reknete nebojovila nasi kamaradi (viz nahore) zbytecne ???,
dobre vím ze ne !!!
ale i tak me toto sere ....
vyjadrete se prosim....

reagovat

vadi mi to

V anketě hlasovalo celkem 21 uživatelů

V diskuzi je 53 příspěvků a shlédlo ji 1165 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Razzy85

Razzy85 | 5. 02. 2008, 23:30:51 | více příspěvků | napsat uživateli

neznamytom: psaní "w" na místě, kde by Čech od třicátých let devatenáctého století požil "v", mi přijde trochu jako snaha o amerikanismus a přiblížení se new yorkským ghettům, vidím v trochu pozérství, kterého většinou užívají "vyznavači" hip-hopové kultury. Jazyk se metamorfuje takovým tempem, jakým si to vyžadují jeho uživatelé, mluvčí. O tom, jestli zkracování slov ničí možnost vyjádřit se bych polemizoval, ne vždy tomu tak je. Některé zkratky zajisté mají slengový až argotový nádech, tedy je pravděpodobné, že jim někteří lidé nemusí rozumět (člověk, který se třeba nepohybuje moc na netu asi taky pravděpodobně bude tápat, pokud někde uvidí zkratky typu: mmnt, jj, lol, rofl.) Zkratky v textu zrychlují komunikaci - ale opět zde platí, že účastníci komunikace musí používat stejný jazykový kód, jinak si neporozumí. Ohledně té angličtiny souhlasím - angličtina je de facto jazyk ideomatický - je třeba znát slova v těch správných spojení a pak je to to pohoda.

JayPeg: Možná bych nepoužíval pojem druhé národní obrození, protože celé NO jako komplex bylo trochu složitější, než jak se člověk doví běžně ve škole. (třeba to, že obrozenci se snažili vyzdvihovat vše české, bez ohledu na kvality. Viz třeba odsouzení Máchy a jeho Máje v roce 1836 - dílo nemělo vlastenecký charakter. Navíc třeba v poezii se naši obrozenci inspirovali právě u Němců, od kterých se snažili odlišit). Řekl bych, že není třeba znovu se začít být do hrudi a vyzývat k obraně národního jazyka.

Jazyk je přece živý organismus, ponechme ho tedy jeho přirozenému vývoji. !5!

neznamytom

neznamytom | 4. 02. 2008, 15:23:22 | více příspěvků | napsat uživateli

Razy85: Třeba na mě je ten vývoj trochu moc rychlý. Když čtu nějakou diskuzi, tak v polovině případů (přeháním) absolutně nerozumím tomu, co kdo píše. Používání w místo v mi například nepřijde jako zjednodušení, spíše naopak. Zkracování slov také spíše "ničí" možnost efektivně se vyjádřit. Proti přejímání cizích slov téměř nic nenamítám, uznávám, že čeština je jazyk možná zbytečně náročný na hlubší znalosti. Ale třeba angličtina - někteří tvrdí, jak je strašně jednoduchá, a přitom ke správnému užívání slov je třeba zhodnotit kontext věty a aplikovat jejich příslušné tvary.

JayPeg

JayPeg | 4. 02. 2008, 15:22:17 | více příspěvků | napsat uživateli

razzy : no ja v tom mel taky spoustu chyb jenze lidi resili chyby ne smysl tohohle ....

Razzy85

Razzy85 | 4. 02. 2008, 15:19:49 | více příspěvků | napsat uživateli

ups, chyba......měl jsem na mysli rok 2013 (únava je prevít) !1!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:19:35

CandyFizzleWhore : proc to tak hrotis resi se tu stokrat vetsi picoviny..... jak si pomohla detem v afirce???

over_the_rainbow

over_the_rainbow | 4. 02. 2008, 15:19:14 | více příspěvků | napsat uživateli

http://www.bbarak.cz/articles.php?id=3874&cid=64

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:14:45

stejně to jsou kravinky

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:13:30

CandyFizzleWhore máš doma vybrátor a nebo čokoládu?zkuz

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:12:04

Jirandux- to bude asi tim ze mam horecku sem nemocna a naladu mam na...a tohle me ted proste dere

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:10:51

CandyFizzleWhore moc velký slova, nežer to zas tolik, moc to hrotíš

Razzy85

Razzy85 | 4. 02. 2008, 15:10:34 | více příspěvků | napsat uživateli

navíc když si vezmeš třeba takovou tvorbu kolem Skupiny 42 (např. básně od Ivana Blatného nebo třeba od Jakuba Demla Zapomenuté světlo), tak zjistíš, že ve svých dílech také volně přecházeli z jazyku do jazyku, protože se jim zdálo, že myšlenku vyjádří lépe třeba anglicky, francouzsky nebo německy.

Je to jen o touze po dokonalém vyjádření se. !5!

ukuzi

ukuzi | 4. 02. 2008, 15:08:36 | více příspěvků | napsat uživateli

Nevadí..Jde o úplně odlišnou věc..

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:06:53

no jooo tohle je skutecne globalni problem co potrebuje reseni..kurva co je mi do nejaky cestiny kdyz v africe umiraj deti?? co je mi kurva do toho jesi nekdo pise lidczky kdyz si tuhle planetu nicime tak ze k nakymu zaniku cestiny stejne nestihne dojit..? a vis co? ty ses kreten..kdyby ses radsi staral o DULEZITY veci kdyz chces neco resit...bez sbirat odpadky ven..posli penize na charitu...zorganizuj charitu..zucastni se boje proti testovani na zviratech...vymyt kurupci...napis knihu...ale nepis sem jak te to sere..kdyz akorat sedis u kompu a pises hovadiny!663!

Razzy85

Razzy85 | 4. 02. 2008, 15:05:11 | více příspěvků | napsat uživateli

No, máš tam nahoře trochu moc chyb, ale třeba jde jen o překlepy.

Nemusíš souhlasit s tím, jak dnes lidé mluví, ale ber v potaz, že každý jazyk se neustále vyvíjí. Vznikají nová slova, nové lexikální významy slov a jiná slova zase zanikají. Taktéž dochází k přejímání slov z okolních jazyků a k jazykovým výpůjčkám. Vzhledem k tomu, že dnes skoro neexistují hranice, respektive díky internetu máš možnost setkat se s jakýmkoli jazykem, tak se nediv, že dochází k jejich ovlivňování a také zjednodušování. To je prostě historický jev, neboť jazyk jako vyjadřovací prostředek je nedokonalý, neustále je snaha vytvořit dokonalý jazyk, který by dokázal přesně vyjádřit to, co člověk chce říci (což je třeba vidět v matematice). Absolutní dokonalosti bychom ale dosáhli pouze v případě, pokud bychom se vyjadřovali výroky !1!

Navíc nezapomínej na to, že Dobrovský vrátil náš český jazyk o tři století zpět. Zevrubnou mluvnici vydal v prvním desetiletí devatenáctého století, jenže v něm použil jazykový úzus ze šestnáctého století (vzal dobu, kdy byla čeština na vrcholu - tedy doba Daniela Adama z Veleslavína). To je důvod, proč se dnes v češtině učíme vyjmenovaná slova (definoval tvrdé souhlásky, po kterých se bude psát y, měkké, po kterých se bude psát i a obojetné, kde psaní i/y bude záležet na etymologickém původu - a zároveň definoval i seznam slov, kde se bude psát y), dále používáme přechodníky a mnoho dalších krásných věcí.

Jazyk se prostě neustále vyvíjí. Když si vezmeš třeba poslední kodifikaci pravopisu, která proběhla v roce 1993, tak byla v mnoha ohledech zpátečnická. (viz třeba psaní velkých písmen ve víceslovných vlastních jménech ulic, zavedení dvojího psaní s/z ve slovech univerzita, prezident atd.). Předpokládám, že další změna kodifikace proběhne někdy v roce 1913, tak jsem zvědav, jakých jazykových změn se dočkáme
!5!

drzej_nafrnenej

drzej_nafrnenej | 4. 02. 2008, 15:04:22 | více příspěvků | napsat uživateli

nejsou to moji kamosi a nic jim nedluzim

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:03:12

Good myšlenka, taky ich glaube

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:02:06

!663!!663!!663!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:00:49

neznamytom: Poslouchat nic nemusis, muzes se zavrit doma, radio se taky nepusti samo. Kdyz se ti nelibi naka cosi fucktory na evrope 2, tak si pust krestanskej magazin, nebo country radio. Ja si radsi pustim svoji mp3.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:00:11

demence celkem dost...

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:57:07

kkt !511!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:56:43

tak tohle je opravdu ten nevetsi problem!486! ty ses magor...

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:56:33

Marciii: To je mozny, zatim to tak neni. !143! At si nekdo napise ze ho laskuje, nebo milaskuje. Ja tak nemluvim.

"Co to je na nastence za hroznou manicku? Myslis Gagarinova bratra?"

:))!5!

neznamytom

neznamytom | 4. 02. 2008, 14:54:22 | více příspěvků | napsat uživateli

jimitko: když to musím poslouchat všude kolem sebe, tak se mě to osobně dost dotýká! Nějaký bootleg monopol fucktory Evropy 2 - co je to za bejkovinu? Leoš Mareš v rádiu, v televizi! Krize středního věku - jde na mě v 25letech!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:52:45

jimitko: Co ty vis? Treba se jednou ukaze, ze to desne kurvi oci !1341!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:52:42

zbytecny resit:) a myslim ze za cestinu se zaslouzili i jini:) a pak jsou tu prznitele jako sem ja...!811!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:52:28

ja bych to neřešil nesoudim druhe nemám na to prawo a ty či wi tež ne tag se na to wyserte skuste zmněnit momentalni stupidni a powrchní češstwí!1010!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:50:30

Tolerance, nic vic. At si kazdej mluvi a pise jak chce, kdyz tim nikomu neublizi.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:50:09

nacionalistu je v tehle dobe velmi malo...nynejsi velmi vyrazna osobnost je Dan Landa,to je patriot

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:49:52

kolik jazyků znáš, tolikrát si člověkem. čeština (krásná, fakt krásná řeč) je ale rozhodně základ! !1381!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:49:02

Jinak souhlas !1424!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

plosimpůlkapisoujoseflidiczkydoubravskýgermanizacepísmenkojinkajetánbratrčlověktyljungmanjosegpalackýnebojovilajménopotobnestoletíkamarádfrantišek

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑